در دیدار رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی مطرح شد:

بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری منطقه آزاد انزلی در راستای تقویت اقتصاد ملی

سردار عباس مطهری رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج کشور با مهندس علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون توسعه همکاری‌های دوسویه در حوزه گردشگری گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این نشست، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیت‌ها و زیر‌ساخت‌های گردشگری ایجاد شده در منطقه متبوع خود بیان کرد: در طول سال منطقه آزاد انزلی میزبان گردشگران مختلف داخلی و خارجی بوده و این سازمان با توسعه زیرساخت‌ها و انجام برنامه‌ریزی‌های مدون توانسته ظرفیت گردشگری جدیدی را تحت عنوان گردشگری دریامحور به مسافران و گردشگرانی که این منطقه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند، ارائه دهد.

علی اوسط اکبری مقدم در ادامه به جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در همه زمینه‌ها خصوصا گردشگری اشاره و خاطرنشان نمود: پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه بیش از ۷میلیون گردشگر داخلی و خارجی منطقه آزاد انزلی را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کردند و در حال حاضر نیز با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی پروژه‌های گردشگری متمایزی ازجمله آکواریوم، مارینا، مرکز تفریحات دریایی و زیرساخت‌های گردشگری دریامحور در این منطقه ایجاد شده است.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه و بسیج کشور با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی بیان داشت: پیوند ما و منطقه آزاد انزلی در حوزه گردشگری است و خوشبختانه ظرفیت گردشگری خوبی در این منطقه ایجاد شده است و با بهره‌گیری از نقاط مشترک دوطرف، با هم‌افزایی در مسیر اعتلای ارتقای ارکان اقتصادی نظام گام خواهیم برداشت.

سردار عباس مطهری در ادامه، اقتصاد را مزرعه فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد‌: در جنگ اقتصادی تقویت بنیه اقتصادی کشور بسیار مهم است و یکی از این راهکارها استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی است. در این شرایط خاص وظیفه سپاه در حوزه گردشگری به‌کارگیری توان مردمی و هم‌افزایی با همه ظرفیت‌های گردشگری بوده و علاوه بر همه این موارد می‌توان از ظرفیت منطقه آزاد انزلی جهت ورود گردشگری خارجی و پیوند آن با راهیان نور بیش از پیش به منظور تبیین دستاوردهای فرهنگی بهره برد.

گفتنی است، در پایان این نشست که معاونین اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌، فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند، حاضران از طرح‌های توسعه‌ای و گردشگری و همچنین زیرساخت‌های تجاری‌، گردشگری ، فرهنگی و تفریحی منطقه آزاد انزلی بازدید به عمل آوردند.