مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت:

بیش از یکهزار میلیارد تومان ارزش تولیدات واحدهای تولیدی منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه 270پروانه بهره‌برداری فعال در منطقه آزاد چابهار وجود دارد، گفت: بیش از یکهزار میلیارد تومان ارزش تولیدات این واحدهای تولیدی است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالرحیم کُردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی این اتفاقات در حالی رقم خورد که طی سال‌۹۴ مجموع واحدهای تولیدی این منطقه ۵۵واحد بود و ارزش تولیدات آنها نیز به ۵۰میلیارد تومان در سال هم نمی‌رسید.

وی تصریح کرد:  تا پایان سال‌۹۹ بیش از پنج هزار و ۳۴۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده روی خاکِ منطقه آزاد چابهار داشتیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: همین رقم در سال‌۹۲ حدود ۳۶۰میلیارد تومان بود.

کردی با اشاره به اینکه در منطقه آزاد چابهار برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن شده است، بیان داشت: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌این منطقه با شتاب زیادی در حال تکمیل است و کنسرسیوم فولادسازان کشور و همچنینی پروژه بزرگ پتروشیمی نگین مکُران مصداق بارز این ادعاست.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۹هزار میلیارد ریال طرح زیرساختی و عمرانی در این منطقه در حال اجرا است.

براساس این گزارش، مزیت عمده منطقه آزاد چابهار نسبت به سایر مناطق آزاد کشور از یک‌سو، امکان دسترسی سریع به آب‌های آزاد اقیانوسی هند و از سوی دیگر، اتصال به شبکه راه‌های زمینی کشور است.

گفتنی است، موقعیت ویژه سواحل مکران در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی سال‌های اخیر در حال تبدیل این منطقه به پایلوت و نمونه بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی است که می‌تواند به علت افزایش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه از جمله هند، افغانستان، عمان و دیگر کشورهای آسیای میانه اقتصاد مولد را در کشور تقویت کند و زمینه را برای تولید ارزش اضافه و تبدیل شدن منطقه آزاد چابهار به هاب و شبکه نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع فولادسازی و خودروسازی، صنایع غذایی و شیلاتی و گردشگری فراهم کند.