بیش از ۹۰ هزار تبعه خارجی وارد منطقه آزاد اروند شدند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند:رونق بازارها در سایه لغو روادید به گزارش مناطق آزاد، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پس از لغو روادید و تاکنون بیش از ۹۰ هزار تبعه خارجه بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شدند. سید علی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای […]

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند:رونق بازارها در سایه لغو روادید

به گزارش مناطق آزاد، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پس از لغو روادید و تاکنون بیش از ۹۰ هزار تبعه خارجه بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شدند.

سید علی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند در دو نشست با هیئت مدیر و نمایندگان اصناف خرمشهر و آبادان گفت: پیش‌تر یکی از مشکلات عمده در بحث کمیسیون نظارت بوده که این مشکل رفع شده است. طی مدت اخیر ۲ جلسه از این کمیسیون برگزارشده و یک جلسه دیگر نیز برگزار می‌شود و از ابتدای سال آینده نیز به‌صورت مرتب ماهانه یک جلسه برگزار می‌کنیم.

وی افزود: از زحمات ریاست پیشین اتاق اصناف آبادان تقدیر و تشکر می‌کنیم. امروز همه ما مسئول هستیم و ممکن است فردا نباشیم و باید برای زحماتی که کشیده می‌شود از افراد تشکر کرد.

موسوی گفت: علاوه بر بازرس‌های موجود در اصناف، ۶ بازرس بر کیفیت کالاهای بازار نظارت می‌کنند.تلفن ۱۲۴ ما به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان و مراجعین است و مردمی که شکایتی دارند می‌توانند از این طریق شکایت خود را اعلام کنند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد عنوان کرد: مظلومیت خرمشهر و آبادان غیرقابل‌انکار است اما این موضوع نباید صرفاً تبدیل به یک شعار شود. بخشی از این موضوع به اصناف و بخشی دیگر به مسئولان بازمی‌گردد.

وی بابیان اینکه منطقه آزاد اروند دنبال تبعیض نیست، بیان کرد: اخیراً جلسه‌ای با معاون شهردار خرمشهر برگزار شد و  تأکید کردیم که شهرداری حق گرفتن مالیات بر ارزش‌افزوده را ندارد.

موسوی افزود: بحث آموزش اصناف باید جدی گرفته شود چراکه در این خصوص ضعف‌هایی احساس می‌شود و ما هم کمک‌های لازم در این حوزه را انجام می‌دهیم و هیچ محدودیتی در بحث آموزش نداریم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اظهار داشت: در بحث صنوف مزاحم اقدامات خوبی در حال انجام است به‌عنوان‌مثال در آبادان شهرک خودرویی افتتاح شد، اما برای کار بیشتر نیاز به کمک اصناف نیز داریم.

وی بابیان اینکه دولت باید نقش حاکمیتی خودش را داشته باشد و به قشر ضعیف کمک کند، گفت: وظیفه‌داریم طرح‌هایی که کارآفرینی می‌کند و منجر به تولید و رونق کسب‌وکار می‌شود را حمایت کنیم.

موسوی عنوان کرد: ۳ هزار و ۲۷۰ واحد صنفی پروانه دار در خرمشهر داریم که ۲ هزار و ۲۰۰ واحد درخواست داده و در سامانه ما ثبت شدند و این تعداد از معافیت مالیاتی برخوردار شدند. تأکیدداریم تا مابقی نیز ثبت شوند و از این مزایا استفاده کنند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد خاطرنشان کرد: یک سرمایه‌گذار برای ایجاد کشتارگاه در خرمشهر کار خود را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی بابیان اینکه تاکنون بیش از ۹۰ هزار تبعه خارجه بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شدند، گفت: ورود اتباع خارجه یک فرصت برای بازار است و باید از این فرصت به نفع منطقه استفاده کرد.

جبار عبود زاده مدیر بهبود محیط کسب کارها و توسعه رقابت سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این جلسه عنوان کرد: اصناف باید مشکلات خود را به‌صورت مستمر به ما اعلام کنند.

وی بابیان اینکه باید تلاش کنیم همه اصناف را شناسنامه‌دار کرده و به آن‌ها پروانه کسب ارائه دهیم، اعلام کرد: در بحث آموزش نیز باید از ظرفیت‌های موجود استفاده شود و آموزش‌های لازم ارائه شود.

عبود زاده گفت: آماده دریافت انتقادات هستیم و خواهش داریم تا اصناف نظرات و انتقادات خود را به‌صورت مستمر به ما ارائه کنند.