تاکید دکتر مظفری بر مهار و پیگیری علل آتش‌سوزی بازار پردیس یک

در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی در بازار پردیس یک جزیره کیش، دکتر غلامحسین مظفری رئیس هیات مدیره مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دستور مستقیم به مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش جهت مهار و پیگیری علل آتش‌سوزی را صادر کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در پی این حادثه، ظرف ۳دقیقه از زمان اعلام حریق، تیم‌های آتش‌نشانی، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش به همراه معاونان، مدیران و کارکنان عملیاتی این شرکت در محل حادثه حضور پیدا کردند.

با توجه به وسعت و شدت آتش‌سوزی، تمامی آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی کیش با ۵دستگاه خودروی آتش‌نشانی‌، ۲لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی و ۴تانکر آبرسان، تیم آتش‌نشانی و ایمنی زمین فرودگاه جزیره نیز با سه فروند خودروی آتش‌نشانی در محل حادثه حضور یافتند و به یاری دیگر آتش‌نشانان آمدند.

دکتر پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد و دبیر شورای تامین کیش به همراه دکتر نادعلی نژاد رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با حضور در محل، از چگونگی روند اطفاء و مهار آتش اطلاع پیدا کردند و دستورات لازم درخصوص ایمن‌سازی محیط و بررسی علل وقوع حادثه را صادر کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از همکاری خوب و سرعت عمل تیم شرکت عمران، آب و خدمات کیش و تیم مدیریتی بنادر و فرودگاه‌های کیش که در تمامی مراحل اطفاء حریق حضور جدی و موثر داشتند و از تلاش‌های نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس و کادر درمانی بیمارستان کیش، هلال احمر جزیره و پلیس آگاهی تشکر کرد و از خداوند متعال رحمت واسعه الهی را برای عزیز از دست رفته مسئلت نمود.

 

مهار آتش‌سوزی بازار پردیس‌۱ کیش

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کیش، از مهار آتش‌سوزی در بازار پردیس‌۱ خبر داد.

محمد‌امین سرمدی رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی جزیره، با بیان این که ماموران آتش‌نشانی سه ایستگاه مستقر در این منطقه به همراه پرسنل شرکت عمران و خدمات، موفق به مهار حریق بازار پردیس۱ کیش شدند، گفت: متاسفانه یکی از پرسنل که در قسمت آرایشگاه این مجموعه تجاری مشغول به کار بود، طعمه حریق شده و جان خود را از دست داد.

بنا بر شواهد اولیه، علت آتش‌سوزی بر اثر اتصال برق کولر اسپیلیت یکی از غرفه‌ها رخ داده است که پس از کارشناسی دقیق و بررسی‌های لازم توسط آتش‌نشانی اعلام خواهد شد.

 

حضور پررنگ مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در عملیات مهار آتش‌سوزی

عملیات چند ساعته مدیریت بحران آتش‌سوزی در یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری کیش، با حضور و همراهی شماری از مدیران و کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش به پایان رسید.

از دقایق نخست این رخداد با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛ یکی از معاونان و شماری از مدیران سازمان و شرکت‌های تابعه، در محل آتش‌سوزی حاضر و هر یک بنابه وظایف بخش تخصصی خود، در تسریع امور و خاموش کردن شعله‌های مهیب آتش نقش‌آفرین شدند.

ابوالفضل طیبی مدیر عامل شرکت عمران آب و خدمات، تیم‌های آتش‌نشانی ٣ایستگاه مستقر در کیش، اورژانس و کادر درمانی بیمارستان کیش، هلال احمر جزیره، سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی به نمایندگی از سوی مدیرعامل سازمان، علی عرب مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه‌های کیش همراه با گروه ایمنی زمینی فرودگاه و متولیان بخش‌های دیگری از سازمان به دستور مستقیم دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای اطفاء و مهار حریق در محل حادثه حضور یافتند و تا پایان عملیات در محدوده بازار حضور داشتند.

حجت الاسلام حسن‌زاده امام جمعه کیش، فرماندهان نیروی انتظامی، پلیس راهور و پلیس آگاهی نیز در تمامی مراحل اطفاء حریق حضور موثر داشتند.