از سوی اعضای کارگروه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت گرفت:

تایید صورت‌های مالی سازمان منطقه آزاد انزلی منتهی به سال‌۱۴۰۱

نخستین منطقه آزاد شمال کشور میزبان اعضای کارگروه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود که به مدت دو روز از بخش‌های مختلف زیرساختی، عمرانی، بندری و واحدهای تولیدی-صنعتی منطقه بازدید به عمل آورده و با آخرین دستاوردهای منطقه آزاد انزلی آشنا شدند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، اعضای کارگروه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نخستین مرحله حضور خود، از مجتمع بندری کاسپین و طرح‌های توسعه ای اجرا شده و درحال احداث در بزرگترین بندر ایرانی دریای کاسپین دیدار کرده و از نزدیک در جریان تغییر وتحولات زیرساختی ایجاد شده در زمینه اسکله‌سازی، انبارها و سیلوها توسط این سازمان و بخش خصوصی به همراه اقدامات صورت گرفته در زمینه تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی-صنعتی کشور و فعال‌سازی کریدورهای بین‌المللی شمال-‌جنوب و چین، قزاقستان، ایران قرار گرفتند.

در ادامه، اعضای این کارگروه از شرکت‌های صادرات‌محور و با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی فعال در پهنه‌های صنعتی منطقه آزاد انزلی بازدید کرده و در بررسی میدانی خود با توانمندی‌های واحدهای تولیدی-صنعتی نخستین منطقه آزاد شمال کشور آشنا شدند.

در جریان این بازدید، مدیران کارخانجات به بیان برخی مسائل در حوزه اجرای کامل قانون و مقررات مناطق آزاد و ناهماهنگی‌های میان‌نهادی با سازمان منطقه آزاد انزلی و تامین ارز پرداختند.

بنا بر این گزارش، اعضای کارگروه تخصصی شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف دولتی است، با همراهی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران این دبیرخانه در این منطقه حضور داشتند، نشست تخصصی بررسی صورت‌های مالی سازمان منطقه آزاد انزلی را با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونین سازمان برگزار کردند.

محمدسجاد سیاهکارزاده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ابتدای این نشست، گزارش عملکرد هیات مدیره به مجمع عمومی را برای سال مالی مذکور ارائه داد و اقدامات سازمان متبوع خود را در راستای اهداف و چشم‌اندازهای ترسیم شده برای مناطق آزاد، نحوه ایجاد تحول و توسعه منطقه، ایجاد زیرساخت‌های اساسی، تعیین و تکلیف پروژه‌های عمرانی منطقه تببین نمود.

در این نشست، اعضای کارگروه تخصصی شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، نقطه‌نظراتی پیرامون موارد مرتبط با بندهای قرائت شده حسابرسی و جهت بهبود مستمر فعالیت‌ها و اقدامات آتی سازمان منطقه آزاد انزلی ارائه کردند.

گفتنی است، در این نشست گزارش سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی سازمان منطقه آزاد انزلی، قرائت شد و سپس صورت‌های مالی و عملکرد سازمان برای سال مالی منتهی به ۲۹اسفندماه سال‌۱۴۰۱ مورد تایید قرار گرفت و جهت تصویب به شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارجاع گردید.