مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش خبر داد:

تبدیل سه موج‌شکن قدیمی کیش به اسکله‌های تفریحی

به منظور افزایش جاذبه‌های محیطی و گردشگری کیش، سه موج‌شکن قدیمی موجود در منطقه مارینا، به اسکله‌های تفریحی جذاب و گردشگرپسند، تبدیل شدند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش ضمن بازدید از روند عملیات اجرایی این طرح در گفت: توزیع مناسب گردشگران از طریق پراکندگی متناسب جاذبه‌ها در بخش‌های مختلف کیش، موضوعی است که به رشد اقتصادی این جزیره و توازن در تجمعی نیروی انسانی، کمک شایانی می‌کند.

ابوالفضل طیبی افزود: پس از تجربه موفق بازسازی و بهسازی اسکله سیمرغ در محدوده ساحل سیمرغ، تصمیم گرفته شد سه موج‌شکن موجود در منطقه مارینا، به سه اسکله تفریحی زیبا تبدیل گردد.

وی اظهار داشت: پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و احراز استحکام موج‌شکن‌ها، عملیات اجرایی سه موج‌شکن در دستورکار حوزه فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات کیش قرار گرفت. این موج‌شکن‌ها در منطقه شرق جزیره واقع شده است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش افزود: در اولین گام، عملیات اجرایی در یکی از اسکله‌ها با مساحت ۱۴۰۰مترمربع و طول ۶۵متر آغاز شده و در مراحل پایانی قرار دارد.

طیبی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی موج‌شکن دوم آغاز شده و ساخت سومین اسکله نیز به زودی آغاز می‌گردد. این اسکله‌ها با تکمیل عملیات عمرانی و زیباسازی محیطی، به تفرجگاه‌هایی زیبا و محل تردد شهروندان وگردشگران و پهلوگیری قایق‌های کوچک تفریحی تبدیل می‌شوند.

گفتنی است، در این پروژه، نسبت به کفسازی با استفاده از کفپوش‌های بتنی خاص و نورپردازی در کف و دیواره اقدام شده تا فضای آرام و متفاوتی برای بازدید‌کنندگان فراهم آید.

در نورپردازی این اسکله‌ها، تدبیری اتخاذ شده تا نورپردازی مصنوعی انعکاس به دریا انعکاس نداشته باشد و در نتیجه آبزیان در زیست‌بوم خود دچار مشکل نگردند.

لازم به ذکر است، ساماندهی سواحل کیش با هدف تقویت اقتصاد دریا‌محور، رشد گردشگری مبتنی بر دریا، از بین رفتن انواع آشفتگی و بی‌نظمی در کناره‌های دریا ازجمله موارد مورد تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است.