معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:

تبدیل منطقه آزاد اروند به الگوی یک منطقه عملگرا در کشور

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به شعار سال (جهش تولید) و منویات مقام معظم رهبری از ابتدای سال تاکنون 16واحد صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسیده است که تا پایان سال 14واحد دیگر نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی در آیین بهره برداری از یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی آبادان اظهار داشت: این واحد صنعتی سالیان سال متروکه بود و جزء واحدهای راکد به شمار می‌رفت که به همت شرکت «سازه صنعت الکتریک اروند» و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند، این واحد به بهره برداری رسید.

وی میزان سرمایه‌گذاری این واحد صنعتی را ۵۰میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: در این واحد صنعتی انواع تابلو برق برای نیاز منطقه و کشور تولید می‌شود.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند میزان اشتغال‌زایی این واحد‌ صنعتی را بیش از ۴۰نفر اعلام نمود و گفت: این واحد صنعتی برای ۱۹نفر به صورت مستقیم و ۲۸نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کردند.

موسوی ادامه داد: امیدواریم با بهره‌برداری از این واحد صنعتی علاوه بر تامین نیازمندی در منطقه، استان و کشور نیز امکان صادرات به کشور عراق به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران فراهم شود.

وی تصریح کرد: طی روزهای آینده نیز پانزدهیمن واحد صنعتی در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری خواهد رسید، البته برنامه‌ریزی‌ها جهت افتتاح ۱۶واحد صنعتی دیگر در منطقه انجام شده است.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهارد واحد صنعتی و تولیدی در منطقه به بهره‌برداری رسید و تا پایان سال ۱۶واحد صنعتی و تولیدی دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید تا تعداد واحدهای بهره‌برداری شده در سال جهش تولید به ۳۰عدد برسد.

موسوی گفت: از این تعداد واحدهای آماده بهره‌برداری، ۱۱واحد در شهرک صنعتی آبادان و پنج واحد نیز در شهرک صنعتی خرمشهر است.

وی اظهار داشت: برای این ۱۶واحد صنعتی آماده بهره‌برداری در آبادان و خرمشهر ۲هزار و ۷۹۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که فرصت اشتغال برای ۴۳۲نفر به صورت مستقیم و ۸۷۸نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

موسوی افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله پوشاک، مواد غذایی، انوان گرانول، مواد پلیمری، مواد معدنی، لوازم الکترونیکی، صندوق پست و دستگاه‌های کارتخوان می‌باشد.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند با بهره‌برداری از این تعداد پروژه در سال جهش تولید، نه تنها در مناطق آزاد کشور بلکه در میان سایر استان‌ها به عنوان یک الگو و منطقه عملگرا به فرمایشات مقام معظم رهبری تبدیل می‌شود.