در دیدار مدیرکل روابط بین‌الملل استانداری چلیابینسک روسیه با عیسی فرهادی مطرح شد:

تبدیل منطقه آزاد انزلی به دروازه مراودات ایران با نواحی شرقی روسیه

«والریه دنیسنکو» مدیرکل روابط بین‌الملل استانداری چلیابینسک روسیه با عیسی فرهادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار نموده و درخصوص سازوکارها و راهکارهای ایجاد و توسعه مناسبات دو منطقه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، براساس این گزارش، در این نشست، دوطرف ضمن تصریح بر لزوم گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی با محوریت استان‌های همجوار و مناطق آزاد، به بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه و استان متبوع خود پرداخته و تصریح نمودند که با توجه به روند روبه گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری؛ منطقه آزاد انزلی می‌تواند به دروازه مراودات نواحی شرقی روسیه در حوزه سیبری تبدیل شده و همین مهم را نیز استان چلیابینسک در ارتباط با ایران جهت توسعه روابط فی مابین ایفا نماید.

گفتنی است، بررسی همکاری مشترک در زمینه‌هایی همچون شاخه‌های مختلف صنعت گردشگری، تولید و فرآوری کالا، حوزه‌های بندری و ترانزیت به همراه مناسبات مالی، مهم‌ترین محورهای ترسیم شده برای آغاز و توسعه روابط منطقه آزاد انزلی با استان چلیابینسک می‌باشد.

لازم به ذکر است، در این جلسه معاونین اقتصادی و بندری سازمان منطقه آزاد انزلی به همراه مدیران مربوط و مدیران حوزه بین‌المللی استانداری چلیابینسک روسیه حضور داشتند.

یادآور می‌شود، استان چلیابینسک در مرکز روسیه و جوار کوه‌های اورال، به عنوان دروازه سیبری شناخته و از استان‌های صنعتی فدراسیون روسیه محسوب می‌گردد که در صنایع متالوژی، ماشین‌سازی، فلزکاری، تولید ابزار و صنایع شیمیایی، و صنایع غذایی از جایگاه خوبی در این کشور برخوردار می‌باشد.