مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

تبدیل‌ کیش اینوکس به داووس خاورمیانه با طراحی راهبردهای حرفه‌ای

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی و ایجاد زمینه‌های تحول در مسیر توسعه اقتصادی کشور را از دیگر مزیت‌های برگزاری رویداد بزرگ کیش اینوکس در طول سال‌های متمادی در جزیره کیش عنوان کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز در آیین افتتاحیه نمایشگاه کیش اینوکس‌۲۰۲۲ در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، گفت: این نمایشگاه ۹سال پیش در جزیره کیش آغاز به‌کار کرده و در طول این سال‌ها با مشارکت بیشتر بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، فعالان بازار و صاحب‌نظران، به رشد و غنای بیشتری دست یافته است.

وی همچنین با ابراز خرسندی از تلاش‌های دست‌اندرکاران در تقویت محتوایی این رویداد افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در کنار این نمایشگاه ۳۶پنل و نشست تخصصی برگزار خواهد شد که این رقم رکورد جدیدی برای این رویداد در مقایسه با سایر رویدادهای نمایشگاهی و همایشی کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، انتخاب این منطقه را برای میزبانی از این رویداد هدفمند و هوشمندانه در راستای ایجاد محیطی آرام جهت اجماع میان نخبگان اقتصادی برشمرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود کیش اینوکس با طراحی راهبردهای حرفه‌ای و حمایت اکوسیستم پولی و مالی و سرمایه‌گذاری، به «داووس خاورمیانه» تبدیل شود و قطب‌نمای بازارها و تصمیمات ملی و منطقه‌ای شود.

کشاورز در ادامه، رویداد کیش اینوکس را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای اقتصادی کشور مطرح کرد و اذعان نمود: در طول سال‌های برگزاری، این رویداد با حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی، در حوزه‌های پیشرو اقتصادی کشور با حضور نخبگان و مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی، به محلی برای ارائه تصویری کامل از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و شرایط کلان اقتصادی کشور تبدیل شده است.

وی افزود: حضور نزدیک به ۲هزار شرکت داخلی و خارجی و مشارکت بیش از ۵۰هزار نفر از کارشناسان و مسئولین اقتصادی کشور و برگزاری بالغ‌بر ۱۷۰نشست تخصصی و همایش بین‌المللی در طول سال های برگزاری این رویداد تحقق یافته است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: بیش از یکهزار و ۲۰۰ملاقات تجاری و انعقاد بالای ۲۵۰قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های داخلی و خارجی، حاصل عملکرد سال‌های اخیر این رویداد است.

کشاورز در تشریح وضعیت کیش اینوکس‌۲۰۲۲ تصریح کرد: امسال این رویداد با استقبال و رشد مشارکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده و ازجمله وجوه تمایز سال جاری، می‌توان به حضور بانک مرکزی و شرکت ملی انفورماتیک در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی ریال دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)و نقش سندباکس رگولاتوری بانک مرکزی در توسعه فناوری مالی و کاهش مخاطرات سرمایه‌گذاری در آنها، همچنین حضور بانک سایروس، به عنوان اولین بانک آفشور ثبت شده در منطقه آزاد کیش اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری رویدادهای این‌چنینی در تمام حوزه‌ها که دارای تراز کیفی لازم باشند، حمایت می‌کند.