طی آیینی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در روستای کووه‌ای قشم انجام شد:

تجلیل از حافظان قرآن کریم در روستای قرآنی جزیره قشم

آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم روستای کووه‌ای قشم با حضور حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، علما، بزرگان و قاریان قرآن این روستا و روستاهای اطراف در جزیره قشم، در محل انجمن قرآن و عترت قشم شعبه کووه‌ای برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در این آیین، روستای کووه‌ای را روستای قرآنی نامید و گفت: این روستا یکی از روستاهای نادر کشورمان است که به تنهایی افزون بر شش نفر حافظ کل قرآن کریم و ۷۲نفر حافظ جزء‌های این کتاب آسمانی دارد.

وی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق این قاریان را بانوان تشکیل می‌دهند، حضور زنان و دختران بومی جزیره قشم را در عرصه فعالیت‌های قرآنی، نشانه ریشه‌دار و عمیق بودن اعتقادات مردم مسلمان این جزیره به آموزه‌های قرانی و دینی دانست.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه فزآینده فعالیت‌های قرآنی در جزیره قشم را حاصل حمایت‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه و همت و تلاش‌های عاشقان قرآن در قالب انجمن‌های قرآنی خواند و اظهار کرد: با این روند انتظار می‌رود که برخی از روستاهای جزیره قشم ازجمله روستای کووه‌ای، اکثریت ساکنانش را قاریان قرآن تشکیل بدهند.

براساس این گزارش، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این آیین با تشریح فعالیت‌های حوزه فرهنگی این سازمان در بخش قرآن و عترت، بر اراده و اهتمام ویژه رئیس هیات مدیره ومدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جزیره قشم تاکید کرد.

به گفته مرتضی شیخ‌زاده، بخشی از این فعالیت‌ها شامل آزمونی است که در روستای کووه‌ای با شرکت بیش از ۲۹۷داوطلب برگزار شد و از ۷۸نفر پذیرفته شده در این آزمون، شش نفر حافظ کل قرآن و ۷۲نفر حافظ جزء‌هایی از قران کریم هستند.

گفتنی است، در این آیین، قاریان برگزیده کووه‌ای و روستاهای اطراف از سوی حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اهداء لوح مورد تجلیل قرار گرفتند و متقابلا از سوی علما و شورای اسلامی روستای کووه‌ای به پاس قدردانی از حمایت‌های مادی و معنوی سازمان منطقه آزاد قشم از فعالین قرآنی هدایایی به رسم یابود به مدیرعامل، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل، مدیر امور درگهان و مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اهداء شد.

همچنین، در پایان این آیین از چهار حافظ کل قرآن روستای کووه‌ای به نام‌های بهناز صالحی، نسرین رحیمی، شفیقه رحیمی و محمد‌امین محمودی درگهانی به صورت ویژه با اهداء لوح تقدیر قدردانی شد.