به مناسبت گرامیداشت هفته معلم صورت گرفت:

تجلیل از معلمان و مدیران برتر از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی

به مناسبت هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم، طی مراسمی، از 17معلم و مدیر برتر مدارس محدوده منطقه آزاد انزلی از سوی عضو هیات مدیره و معاونین سازمان با اهدای لوح یادبود، قدردانی به عمل آمد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با تقدیر از فعالان حوزه تعلیم و تربیت، بیان کرد: اعتقاد داریم که زیرساخت‌های توسعه در همه جوامع، معطوف به زیرساخت‌های تفکر است و معلمان در سطح مدارس، مدیریت تفکر دانش‌آموزان و پرورش محصلین را به منظور توسعه کشور به عهده دارند.

سیدحجت مهدوی سعیدی در ادامه با تبیین خصوصیات و شاخص‌های متمایز شهید مطهری، تشریح کرد: یکی از خصوصیات مهم این شهید والا مقام، زمان شناسی بود و ثابت کرد که شهوت قدرت و کلام و تمنای تجلی نداشته و با اخلاص در همه شرایط به تعلیم و تربیت می‌پرداخت و بر این باور بود که موفقیت معلم در گرو اخلاص است.

وی به اجرای طرح مدیریت استعداد از سوی این سازمان در سطح مدارس محدوده اشاره و خاطرنشان کرد: با دستور مدیرعامل سازمان و به منظور شناسایی و پرورش جوانان و نوجوانان مستعد، طرح مدیریت استعداد در سطح مدارس آغاز به کار کرده و در این طرح، دانش‌آموزان توانمند در بخش‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی شناسایی و به کمک موسسات علمی و دستگاه‌های اجرایی پرورش داده خواهند شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه با اشاره به اهمیتی که سازمان متبوع وی جهت تقویت زیرساخت‌ها و برنامه‌های توسعه‌محور قائل است، اضافه کرد: معتقدیم زیرساخت‌های توسعه و رشد متوازن از مدارس نمود پیدا کرده و جهت‌دهی می‌شود و معلمان با پرورش دانش‌آموزان متفکر و پویا، علاوه بر تقویت شاخه‌های علمی کشور، در زمینه رونق اقتصاد، تولید و اشتغال نیز تاثیرگذار خواهند بود.

سیدمهدی نقوی عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی، معلمی را یکی از مشاغل مهم عنوان کرد و افزود: اعضای هیات مدیره سازمان از طرح‌های توسعه‌ای در حوزه مدارس، تعلیم و تربیت حمایت کرده و تلاش می‌کنیم نواقص موجود برطرف و مدارس منطقه نقش الگویی خود را ایفا کنند.

حمید آقاجانی رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گیلان نیز، منطقه آزاد انزلی را در بسیاری از زمینه‌ها در سطح کشور الگو اعلام کرده و اظهار داشت‌: با اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس، تقویت مدارس منطقه در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار‌، ارتقای سطح آموزش و تشویق دانش‌آموزان در راستای مهارت‌آموزی، شاخص‌های تعلیم و تربیت در سطح منطقه افزایش یافته و این طرح به عنوان الگو از منطقه آزاد انزلی در سطح کشور نیز به کارگیری خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم علاوه بر معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی، رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گیلان، مدیران آموزش و پرورش سطح منطقه نیز حضور داشتند.