مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو مطرح کرد:

تحقق توسعه تجارت جهانی در منطقه آزاد ماکو در سایه دیپلماسی سیاسی کشور

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بستر تجارت جهانی و توسعه منطقه آزاد ماکو فراهم است و در سایه دیپلماسی سیاسی می‌توانیم به موفقیت‌های قابل‌توجهی نائل آییم.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حسین گروسی در جلسه شورای اداری منطقه آزاد ماکو که با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه مناطق آزاد در جهان به حدی بااهمیت است که هم‌اکنون ۵۴۰۰منطقه آزاد در کل دنیا فعالیت می‌کنند و هر روز بر تعداد آن افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه تاثیر مثبت مناطق آزاد در اقتصاد کشورها گویای توجه بیشتر به این مناطق است، افزود: خوشبختانه افق جدیدی در دولت سیزدهم در بحث تجارت بین‌الملل و توسعه اقتصادی باز شده است و می‌توان با در دست داشتن ابزار و ساختار مناسب برای توسعه مناطق آزاد،  تاثیر مثبتی در اقتصاد ملی داشت.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به قانون چگونگی اداره مناطق آزاد اذعان داشت: مشکلاتی که در زیرساخت‌ها و چندگانگی مدیریتی برای مناطق آزاد ایجاد شده است، باید با اجرای کامل قوانین مرتفع گردد.

گروسی یکی از مشکلات منطقه آزاد ماکو را عدم واریز قانونی عوارض خروج از کشور از این منطقه عنوان کرد و تصریح نمود: علی‌رغم پیگیری‌ها و دستور وزیر، باز هم در این خصوص شاهد برخی مشکلات هستیم.

وی با اشاره به کاهش سود بازرگانی گمرک ۲۴ساعته بازرگان با قدمت ۱۰۰ساله؛ خواستار رفع مشکلات این گمرک مهم کشور شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان از آماده افتتاح بودن چندین پروژه زیرساختی و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه‌های لجستیک، معدن و امنیت غذایی به لحاظ امنیت موجود در این منطقه، می‌توانیم گام برداریم.