استاندار گیلان اظهار داشت:

تحقق صادرات ۲میلیارد دلاری تا ۴سال آینده در منطقه آزاد انزلی

استاندار گیلان گفت: با ظرفیت‌های موجود و افق پیش‌رو، امکان صادرات 2میلیارد دلاری تا 4سال آینده در منطقه آزاد انزلی قابل تحقق است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ارسلان زارع در مراسم افتتاح ‌طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منطقه آزاد انزلی که به مناست دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور سیدمهدی نقوی سرپرست سازمان انجام شد، با اظهار خوشحالی نسبت به حضور در این برنامه بیان داشت: نقطه قوت واحدهای مزبور، بهره‌گیری از توان دانش فنی و سرمایه‌گذاری نیروهای بومی استان در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و یا جلوگیری از نیاز کشور به واردات یک محصول از طریق اجرای مهندسی معکوس می‌باشد.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی با رویکرد اتخاذ شده در دوران دولت تدبیر و امید و با موقعیت خاص خود، زمینه‌ساز افزایش تولید و اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

زارع، امکان دسترسی به بازار ۳۰۰میلیونی کشورهای همسایه شمالی، بهره‌گیری از عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش محوری در کریدورهای شمال-‌جنوب و چین، قزاقستان، ایران را نقاط قوت ویژه منطقه آزاد انزلی برشمرد و افزود: بر این اساس، تامین بخشی از مواد اولیه واحدهای تولیدی صنعتی منطقه، استان و کشور از نقاط ارزشمند کاری این منطقه می‌باشد؛ رویکردی که در سال‌های اخیر با تقویت واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی و ایجاد سومین شهرک صنعتی این منطقه، ما را برای ایفای نقش بیشتر این منطقه در توسعه استان بسیار امیدوارتر کرده است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی براساس اساسنامه، اهداف تعیین شده از سوی دولت و طبق اسناد بالادستی قابلیت ایفای نقش بسزا در توسعه اقتصادی کشور را نیز دارا می‌باشد، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه این منطقه هم‌اکنون تا رسیدن به اهداف بلند خود فاصله دارد، اما در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای را در دستیابی به نقش فزآینده در تولید و اشتغال استان داشته است؛ موضوعی که به دلیل محدودیت‌هایی همچون زمین به منظور افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی با برخی مشکلات مواجه شده که با پیگیری دولت و مجلس در حال رفع است.

استاندار گیلان در پایان با بیان اینکه علی‌رغم محدودیت اراضی موجود منطقه آزاد انزلی، می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی همچون توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان این محدودیت را به فرصت تبدیل نمود، تاکید کرد: با ظرفیت‌های موجود و افق پیش‌رو، امکان صادرات ۲میلیارد دلاری تا ۴سال آینده در منطقه آزاد انزلی قابل تحقق است.

گفتنی است، در این برنامه که دکتر احمد دنیامالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستانی و محلی حضور داشتند، ۲۴پروژه صنعتی، عمران روستایی و گردشگری منطقه آزاد انزلی با حجم سرمایه‌گذاری ۶۶۰میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۱۲نفر، افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.