در نشست روسای پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مطرح شد:

تحقق ماموریت‌های اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از توانمندی دانشگاه‌ها در کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر قرار گرفتن دانشگاه‌های جزیره در چارچوب اصلی خود، نقش آنها در ارتقاء و توسعه فناوری، تکنولوژی و گردشگری را مهم عنوان کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رحیم سرهنگی در نشست همفکری که با حضور ائمه جمعه کیش و برخی از روسای پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه‌های کیش به میزبانی پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد؛ با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در ارتقاء و توسعه فناوری، تکنولوژی و گردشگری در جزیره کیش گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌های فعال در کیش می‌توان نسبت به پیشرفت هرچه بیشتر شهرک‌های صنعتی و همچنین توسعه و پیشرفت صنعت توریسم سلامت و بهبود وضعیت بیمارستان، بهداشت و ساکنان منطقه، اقدامات مهمی انجام داد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: در اقتصاد مقاومتی، دانش، تکنولوژی و انتقال فناوری‌ها برای مناطق آزاد در نظر گرفته شده است و دانشگاه‌ها در این حوزه می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

سرهنگی اظهار داشت: با توجه به پیشی گرفتن کیش در انتقال تکنولوژی و فناوری‌ها از سایر مناطق آزاد، لازم است تا دانشگاه‌های این منطقه در چارچوب اصلی خود قرار گیرند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به حمایت سازمان متبوع خود از فعالیت پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه‌های کیش اشاره و خاطرنشان کرد: حضور پزشکان و اساتید مجرب توسط دانشگاه‌ها در جزیره می‌توانند نقش مهمی در توسعه صنعت، اقتصاد و گردشگری کیش داشته باشند.

همچنین، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در این نشست با تاکید بر هماهنگی و همکاری دانشگاه‌ها با سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با ارائه طرح جامع مراکز علمی و دانشگاهی آموزش عالی کیش، تا پایان سال‌۱۴۰۲ تصمیمات لازم برای تبدیل شدن جزیره به یک شهر دانشگاهی و تقویت دانشگاه‌ها برای حضور برندهای مهم حوزه‌های مختلف گرفته خواهد شد.

امام جمعه کیش اظهار کرد: با برگزاری جلسات میان روسای دانشگاه‌ها و سازمان منطقه آزاد کیش می‌توان نسبت به همایش کاربردی یک‌روزه یا نصف‌روزه اقدام کرد.

گفتنی است، در این نشست علی سالک‌غفاری رئیس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه پرداخت؛ همچنین مواردی نیز از سوی سایر روسای دانشگاه‌های حاضر در جلسه عنوان و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.