سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد:

تحقق ۱۷۱میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای فعالیت سازمان منطقه آزاد ماکو تاکنون بالغ‌بر 171میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه تولیدی و صنعتی محقق شده است‌.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حسن صدرایی‌مهر به سرمایه‌گذاری‌های کلان خارجی در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری شرکت گلبرق جهت تولید همزمان برق و حرارت، شرکت کابی آلیاژ جهت تولید مواد فروسیلیکو منگنز، شرکت بیابان ماشین پارس درخصوص احداث مرکز داده‌پردازی تولید رمزارز و احداث استخر رمزارز و سرور اینترنت بین‌المللی، شرکت دیانا تجارت ریسمان در زمینه تولید پوشاک،‌ شرکت آریا ورنا جهت تولید کربنات کلسیم و پودر کربنات کلسیم ازجمله سرمایه‌گذاری‌های خارجی در منطقه آزاد ماکو می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها عمدتا در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است، اظهار کرد: شهرک صنعتی ماکو یکی از این شهرک‌های صنعتی است که در کیلومتر‌۶ جاده ماکو-‌بازرگان در زمینی به مساحت ۳۳٫۸هکتار که ۲۱٫۵هکتار آن صنعتی، ۱۲هکتار غیرصنعتی و ۰٫۳هکتار آن با کاربری کارگاهی و خدماتی می باشد ایجاد شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: تقریبا به غیر از چند قطعه زمین کارگاهی، تمام زمین‌های صنعتی و کارگاهی این شهرک واگذار شده است و تعداد ۳۰واحد در شهرک صنعتی شماره یک ماکو درحال فعالیت بوده که تقریبا شامل بیشتر گروه‌های صنایع من‌جمله صنایع فلزی، غیرفلزی، سلولزی، غذایی و شیمیایی است.

صدرایی‌مهر بیان داشت: سایت شهرک صنعتی شوط نیز در ۱۲کیلومتری شمال شوط و در امتداد جاده تبریز-‌بازرگان و در سمت شرقی آن قرار گرفته است که درحال حاضر آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران می‌باشد.

وی به شهرک صنعتی صنایع سبک منطقه آزاد ماکو نیز اشاره کرد و گفت: این شهرک نیز در کمربندی بازرگان-‌ماکو، نرسیده به روستای دانالو و در زمینی به مساحت ۵۵۰هکتار طراحی گردیده که در فاز اول ۱۳۰هکتار آن آماده‌سازی و به بهره‌برداری خواهد رسید که درحال حاضر ۳۷هکتار از آن آماده واگذاری است.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان خاطرنشان کرد: شهرک سنگ و صنایع سنگین نیز در سه‌راه بلجک و حدود ۱۰کیلومتری جاده ماکو-‌شوط قرار دارد و برای احداث کارخانجات فرآوری مواد معدنی، سنگ‌های تزئینی و صنایع سنگین در زمینی به مساحت بیش از ۱۰۰هکتار طراحی شده است.