معاون برنامه‌ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش خبر داد:

تخصیص اعتبار یکهزار میلیارد ریالی برای ساخت پایگاه سوخت‌رسانی فرودگاه کیش

معاون برنامه‌ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش گفت: پایگاه سوخت‌رسانی فرودگاه کیش با هدف افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت‌، ارائه خدمات سوخت‌رسانی به هواپیماهای عبوری از آسمان خلیج فارس و افزایش درآمدهای ارزی در حال ساخت است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدنوید ناظمی از اجرای مرحله نخست ساخت  پایگاه سوخت‌رسانی فرودگاه کیش با هدف سوخت‌رسانی به هواپیماهای عبوری خلیج فارس با اعتبار یکهزار میلیارد ریال خبر داد.

وی اظهار داشت: این طرح در زمینی به مساحت ۲٫۴هکتار در نزدیکی و مجاورت فرودگاه بین‌المللی کیش با افق ظرفیت سوخت‌رسانی ۳۶۰مترمکعب در هر روز ساخته می‎‌شود.

ناظمی با بیان اینکه برای این طرح شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش یکهزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است، افزود: این طرح دارای ۲مخزن سقف شناور داخلی به ظرفیت هر کدام ۲هزار و ۱۵۰مترمکعب و ۲مخزن آتش‌نشانی به ظرفیت هر کدام ۲هزار و ۶۰۰مترمکعب ازجمله امکانات پیش‌بینی شده در این طرح است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش اضافه کرد: از دیگر امکانات پیش‌بینی شده در این طرح چهار مخزن روزانه به ظرفیت هر کدام ۹۰مترمکعب، ۲مخزن دفنی زهکشی و جمع‌آوری به ظرفیت هر کدام ۹۰مترمکعب، ۲مخزن فنی ذخیره سوخت دیزل، ساختمان اتاق کنترل و پست برق، ساختمان پمپ‌خانه آتش‌نشانی و پمپ شلتر سوخت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شده است، گفت: با بهره‌‌برداری از این طرح علاوه بر افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز هواپیماها، امکان سوخت‌رسانی به هواپیماهای عبوری از آسمان خلیج فارس نیز فراهم می‌شود که در این صورت درآمدهای ارزی منطقه نیز افزایش می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش خاطرنشان کرد: فرودگاه کیش در حال آماده‌سازی برای پذیرش سالانه حدود ۶میلیون مسافر است و در صورت تحقق آن، پایگاه سوخت‌رسانی امکان پاسخ‌دهی به نیاز این افق را خواهد داشت.

گفتنی است، براساس آمارهای سازمان هواپیمایی کشور، فرودگاه جزیره کیش در انجام پروازهای داخلی در رده سوم کشوری قرار دارد و ظرفیت پذیرش سالانه یک میلیون و ۸۰۰هزار مسافر را دارد.

لازم به ذکر است، هم‌اکنون ۱۶شرکت هواپیمایی در جزیره کیش فعالیت می‌کنند و روزانه حدود ۶۰پرواز ورودی و خروجی به ۱۵شهر کشورمان انجام می‌شود.