معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد:

تخصیص بودجه ۲۷میلیارد تومانی به طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش کیش

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد کیش در ديدار با رئیس آموزش و پرورش منطقه به مناسب گرامیداشت روز معلم، از تخصيص اعتبار ٢٧ميليارد توماني براي اجراي طرح‌هاي عمرانی آموزش و پرورش جزيره کیش خبر دادند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سعید پورعلی در دیدار با رئیس آموزش و پرورش جزیره کیش ضمن تبریک روز معلم به تمامی معلمان و اساتید، معلمی را شریف‌ترین شغل در اجتماع عنوان کرد و گفت: خوشبختانه عزیزان ما در حوزه آموزش و پرورش دارای والاترین سرمایه اجتماعی فردی در کیش هستند که با سلامت اجتماعی، اخلاقی و مالی سرمایه بسیار بزرگی برای خود رقم زده‌اند‌.

وی با اشاره به سطح بالای اعتماد مردم به معلمان در کیش، این موضوع را مایه مباهات دست‌اندرکاران آموزش در جزیره عنوان کرد و افزود: در دوران کرونایی اخیر هم شاهد آزمون موفق آموزش و پرورش در سطح کشور به ویژه کیش بوده‌ایم که معلمان ما در چنین شرایطی امر آموزش را تعطیل نکردند و برخلاف آنچه انتظار می‌رفت که افت شدیدی در حوزه آموزش را شاهد باشیم، با همت معلمان، همه دست‌اندرکاران صدا و سیما و مدیریت فرهنگی آموزشی و آموزش و پرورش این اتفاق رخ نداد و از راه دور با آموزش مجازی، عزیزان ما استمرار امر آموزش را در جزیره تضمین کردند.

پورعلی، افزایش ارتباط خانواده‌ها با معلمان را یکی دیگر از ثمرات مثبت آموزش مجازی برشمرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه بر حمایت جدی‌تر از آموزش و پرورش به ویژه توجه به مسائل رفاهی و معیشتی کارکنان آموزش و پرورش به عنوان مطالبه‌ای اجتماعی تاکید کرد.

وی در تشریح بودجه سال جدید آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال در بودجه‌های عمرانی نزدیک به هزار و ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که ۵۴درصد از این میزان یعنی نزدیک به ۶۰۰میلیارد برای امور فرهنگی، آموزشی اجتماعی، محیط زیستی، ورزشی و گردشگری در نظر گرفته شده است که این اعتبار نشان می‌دهد کیش به موازات توسعه بسیاری از بخش‌ها به چنین حوزه‌هایی نیز توجه دارد.

پورعلی افزود: امسال در مجموع نزدیک به ۲۷میلیارد تومان در قالب بودجه عمرانی، جاری و کمک‌های توسعه‌ای برای آموزش و پرورش کیش اعتبار اختصاص یافته که ۱۹میلیارد تومان در قالب دو طرح، ساخت مدرسه ۱۸کلاسه و بهسازی فضاهای آموزشی مدارس هزینه خواهد شد. در بودجه جاری نیز برای حمایت از فعالیت‌های آموزش و پرورش ۴میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، این مبلغ در سرفصل‌هایی مثل امور پرورشی، آموزشی مهارتی و کارآفرینی، حمایت از المپیادها، کارگاه‌ها و شکل‌گیری و برگزاری مراسم مناسبتی و شورا‌های دانش‌آموزی، شورای معلمان، انجمن اولیا و مربیان، کارگاه‌های سلامت روان و خانواده و امور مربوط به سنجش و ارزیابی و نظارت بر امر آموزش هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در رابطه با کمک‌های توسعه‌ای آموزش و پرورش، امسال با رشد ۱۵درصدی نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان پیش‌بینی شد و از محل کمک‌های توسعه فرهنگی اجتماعی هم مبلغی حدود ۵میلیارد تومان به این مبالغ اضافه خواهیم کرد؛ چراکه این مبالغ برای جزیره کیش قابل قبول و کافی نیست.

پورعلی همچنین از طرح سه پیشنهاد به وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: وزارت باید آموزش و پرورش کیش را با نگاه ویژه‌تری ببیند، ما انتظار داریم بحث توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس به نقطه مطلوب برسد و وزارت حداقل ۵۰درصد اعتبارات مورد نیاز را در اختیار این ارگان بگذارد؛ چراکه جزیره کیش به خرید خدمات نیاز ندارد، بلکه باید با تغییر جایگاه شاهد ارتقا معیشت و کیفیت آموزش و پرورش باشد.

استقلال عملکرد اداره آموزش و پرورش‌، تاسیس اداره کل مناطق آزاد، تامین مسکن معلمان و زحمت‌کشان آموزش و پرورش کیش و طرح رساندن فیبر نوری به مدارس سطح جزیره ازجمله مطالبی است که به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در حال بررسی می‌باشد.

همچنین، حیدری رئیس آموزش و پرورش کیش نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش در شرایط پیش آمده پس از شیوع ویروس کرونا، حضور مسئولان منطقه آزاد کیش در این مراسم را دلگرم کننده برشمرد و گفت: در راستای دستیابی به اهداف تعریف شده از سوی وزارتخانه تلاش بسیار کردیم که شرایط مطلوبی را برای همکاران مستقر در جزیره کیش و دانش‌آموزان کوشای منطقه فراهم کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش از رئیس آموزش و پرورش و معلمان کیش با اهدا لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.