مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

تخصیص بیش از یک میلیارد تومان کمک هزینه آموزشی در جزیره کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از تخصیص یک میلیارد و 500میلیون تومان کمک هزینه آموزشی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، جعفر آهنگران در مراسم نواخته شدن زنگ مقاومت و مهر که در دبستان پروین اعتصامی برگزار شد، از تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان کمک هزینه توسعه‌ای زیرساخت‌های آموزشی در این منطقه خبر داد و گفت: ۶میلیارد ریال کمک هزینه به معلمان در راستای آموزش مجازی پرداخت شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای حمایت از معلمان جزیره تسهیلات بانکی کم‌بهره در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به تخصیص ۴۷میلیارد تومان اعتبار به فعالیت‌های عمرانی فرهنگی و آموزشی در سال‌۱۴۰۰ اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجا که با کمبود فضاهای آموزشی ازجمله مدارس در کیش مواجه هستیم، بخش عمده این اعتبار صرف ساخت، نوسازی و تجهیز مراکز آموزشی در اختیار اداره آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت تا درخصوص زیرساخت‌های آموزشی، اقدامات لازم صورت گیرد.

آهنگران با بیان این که علی‌رغم رونق و پیشرفت جزیره متاسفانه به زیرساخت‌های مهم آموزشی در کیش توجه نشده است، اذعان نمود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اعتباراتی برای ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های آموزشی در این منطقه اختصاص خواهیم داد.

وی اظهار کرد: با اختصاص اعتبار؛ ۲مدرسه ۱۸کلاسه، کمک به احداث مدرسه ۹کلاسه شهید مدافع سلامت حجت‌الاسلام سیدین در حال ساخت است.

آهنگران توسعه فیبر نوری تا مراکز و آموزشگاه‌های جزیره کیش و افزایش خدمات اینترنتی در حوزه آموزش‌های مجازی را از دیگر خدمات ارائه شده توسط سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان توسعه زیرساخت‌های آموزشی کیش را از اولویت‌های این سازمان متبوع خود عنوان کرد و خاطرنشان نمود: زیرساخت‌های آموزشی، مطالبه به حق مردم و ساکنان جزیره است و باید به آنها رسیدگی شود و هرگونه انتقاد درخصوص عدم توسعه این فعالیت‌ها پذیرفتنی نیست.

همچنین، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش آغاز هفته دفاع مقدس را یادآور دلاور مردی و رشادت‌های رزمندگان در ۸سال دفاع مقدس دانست و گفت: امروز عزت، سر‌افرازی، استقلال و سربلندی کشور را مدیون خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران هستیم.

وی همچنین کسب رتبه‌های علمی، پیشرفت در تکنولوژی، دستاورد‌های انرژی هسته‌ای و… را مرهون‌ ۸سال دفاع مقدس عنوان کرد.

امام جمعه اهل سنت جزیره کیش با تاکید بر این که بخش مهم آبادانی کیش در گرو سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است، تصریح کرد: امروز زنگ مهر و مقاومت را مدیون خون دانش‌آموزان شهید هستیم؛ از خداوند متعال موفقیت همه دانش‌آموزان را خواهانم و امیدوارم در آموزش و پرورش موفق باشند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین حسن‌زاده امام جمعه کیش با بیان این که آموزش و پرورش دو وظیفه مهم آموزش و تربیت را برعهده دارد، گفت: این دو وظیفه زمانی اجرایی می‌شود که سعی در جهت تربیت کادر اجرایی و مسئولان کشور باشد.

وی اضافه کرد: معلمان و خانواده آموزش و پرورش به واسطه آموزش و تربیت باید به دنبال هدف بسیار مهمی که تربیت نیروی انسانی و کادر اجرایی کشور است، باشد و در صورت دستیابی به این اهداف می‌تواند آینده کشور را تربیت نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن‌زاده، لغو سند‌۲۰۳۰ را مهم‌ترین گام برای بازگشت به سبک آموزش اسلامی خواند و گفت: سبک زندگی و آموزش اسلامی نقطه مقابل سبک زندگی غربی بوده و مهم‌ترین حرکتی که در آغاز دولت سیزدهم توسط ریاست جمهوری انجام شد، لغو کامل اجرای این سند به عنوان مهم‌ترین گام در راستای بازگشت آموزش و پرورش به سمت آموزش اسلامی بود.

امام جمعه کیش در پایان اظهار داشت: سند‌۲۰۳۰ نقطه مقابل اهداف نظام اسلامی بوده و به صورت مرموزانه وارد ایران شده و زیرکانه در آموزش و پرورش اجرا شد. این سند با آموزه‌های اسلامی مغایرت داشته بوده و یکی از مهم‌ترین اهداف آن حذف نام شهیدان ازجمله سردار شهید سلیمانی و شهید حججی و حذف فرهنگ شهادت و ایثار بوده است.

گفتنی است، در این مراسم، محمد ثاقب‌فرد سرپرست اداه کل حوزه مدیرعامل، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.