سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد:

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۷۶هزار تن کالای اساسی در مجتمع بندری کاسپین

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در راستای تامین کالاهای اساسی کشور از ابتدای سال جاری تا‌کنون با پهلوگیری 45فروند کشتی 166هزار و 500تن روغن خام و غلات در مجتمع بندری کاسپین تخلیه و به سراسر کشور حمل شده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، اکبر نیازی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۲هزار ۵۰۰تن روغن خام خوراکی توسط ۲۷فروند کشتی در بندر کاسپین تخلیه و توسط کامیون‌های تانکردار به واحدهای تولیدی سراسر کشور حمل شده است.

وی با اشاره به پهلوگیری ۱۸فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین اظهار کرد: براساس آمارهای موجود، ۴۴هزار تن نهاده‌های دامی و غلات شامل جو، ذرت، سویا و نخود در بندرکاسپین تخلیه شد.

نیازی با بیان اینکه بندر کاسپین و بندر انزلی به عنوان بنادر محدوده منطقه آزاد انزلی با هم‌افزایی ظرفیت‌ها و همگرایی موجود در دیپلماسی دریای خزر در سال‌های اخیر روند رو‌به رشدی داشته‌اند، عنوان کرد: سال گذشته با استفاده از ظرفیت ۳پست اسکله عملیات تخلیه و بارگیری در بندر کاسپین رشد چشمگیری داشت و امسال با اضافه شدن ۳پست اسکله جدید (۲پست اسکله و یک پست اسکله رو-‌رو) ظرفیت اسمی اسکله‌های بندر کاسپین ۱۰۰درصد رشد خواهد داشت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی نخستین منطقه آزاد شمال کشور با ۲بندر مهم و باسابقه انزلی با قدمت ۳۰۰ساله و بندر نوین کاسپین است که در مجموع با ۲۲پست اسکله فعال بوده و مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین زیرساخت بندری ایران در دریای خزر با رویکرد صادراتی و با هدف توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر و راه‌اندازی کریدور شمال-‌جنوب در منطقه آزاد انزلی احداث گردیده است.

گفتنی است، مجتمع بندری کاسپین، مشخصات بنادر نسل سوم را دارد که با پنج پست اسکله مشتمل بر پایانه‌های تجاری، کانتینری، چندمنظوره، محوطه عمومی، اسکله ‌رو-‌رو، پایانه غلات، سوخت و صنایع دریایی است که ظرفیت تخلیه و بارگیری در فاز نهایی به ۱۵میلیون تن کالا را در سه نوبت کاری دارد.