مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای رونق‌بخشی به حوزه گردشگری جزیره کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان حوزه‌های مختلف گردشگری؛ از تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای رونق‌بخشی به کسب و کارها در این جزیره خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در این جلسه ضمن بررسی مشکلات و موانعی پیش‌روی در حوزه فعالیت مراکز تجاری با رویکرد رونق‌بخشی به کسب و کارها، گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

براساس این گزارش، کمبود پروازهای ورودی به کیش، رونق گردشگری و هموارسازی جذب گردشگران خارجی، بررسی مشکلات گمرکی و ورود کالا، لغو مالیات بر ارزش افزوده و اجرای قانون همکاری و تعامل دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی، ازجمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، برگزاری رویدادها و جشنواره‌های جذاب، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و برجسته‌سازی جاذبه‌های کیش برای بازارهای هدف داخلی و خارجی را از مولفه‌های اصلی رونق‌بخشی به حوزه گردشگری کیش برشمرد و بر اجرایی شدن محورهای توسعه صنعت گردشگری جزیره تاکید کرد.

رحیم سرهنگی درخصوص این که سازمان منطقه آزاد کیش خود را بخشی از بدنه و جامعه اقتصادی و گردشگری کیش می‌داند، اظهار داشت: همه متعهد هستیم در زمینه پیشرفت و توسعه کیش از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش پروازها، بیان داشت: در مذاکره‌ای با وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری و تمام طرف‌های موثر در بهبود این وضعیت؛ موضوعات مربوطه را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در تکمیل سخنان خود افزود: با دو رویکرد درازمدت و کوتاه‌مدت برنامه‌های مدون در دستورکار قرار گرفته و حضور ایرلاین‌ها در کیش و اعطای مشوق به آنها ازجمله برنامه‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد کیش در این زمینه است و به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم.

سرهنگی اذعان داشت: با فعال‌تر شدن و مشارکت بیشتر بخش‌های خدماتی و آژانس‌ها امیدواریم سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها نیز رویکرد متعادل و مثبتی به حمل‌ونقل حوزه گردشگری داشته باشند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطر نشان کرد: با تمرکز بیشتر بر رفاه حال کیشوندان؛ امتیازات خوبی به کارت کیشوندی به‌ویژه در زمینه استفاده از حمل‌ونقل هوایی اختصاص خواهد یافت.

همچنین، سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره بر جایگاه این منطقه به عنوان اکوسیستم کامل گردشگری، گفت: منطقه آزاد کیش دارای ساختار کامل رنجیره صنعت گردشگری است؛ از این‌رو تمام بخش‌های فعال و اصناف مرتبط با این سند باید استانداردهای کیفی خدمات را به بالاترین سطح ممکن ارتقاء دهند.

مهدی ادیبان با تاکید بر جلب رضایتمندی مسافران اقصی نقاط کشور با ارائه خدمات شایسته گردشگری، اظهار داشت: اصناف مختلف کیش با تدوین برنامه‌های بلند‌مدت و کوتاه‌مدت در راستای رونق‌بخشی صنعت گردشگری می‌توانند گام‌های موثری در این زمینه بردارند و سازمان منطقه آزاد کیش نیز نقش تعاملی و حمایتی خود را به نحو مطلوب ایفا می‌کنند.