حمیدرضا مومنی در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مطرح کرد:

تدوین برنامه‌ای جامع و هدفمند جهت ساماندهی بنادر و اسکله‌های قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران قشم، یکی از افتخارات این سازمان طی سال‌های گذشته است که با همکاری و هماهنگی بیشتر با اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان می‌توان برای آن برنامه‌ریزی نمود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، اظهار کرد: بنادر منطقه آزاد قشم با حداکثر ظرفیت و با هماهنگی خوبی که با اداره بنادر و دریانوردی دارند، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۹۵درصد از مسافران و گردشگران قشم از مبادی دریایی وارد این جزیره می‌شوند، افزود: نگاهی به وضعیت اسکله‌های مسافری و گردشگری قشم به ویژه اسکله شهید ذاکری و همچنین اسکله‌های لافت و پل نشان می‌دهد که ارائه خدمات نسبت به گذشته از نظر کیفیت، کمیت و ایمنی پیشرفت قابل قبولی داشته است.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برای کنترل وضعیت و افزایش ایمنی در اسکله‌های قشم، نیازمند یک برنامه جامع و هدفمند هستیم که با انجام آن، هم شاهد رشد کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران و گردشگران باشیم و هم از تخلفات احتمالی در اسکله‌های غیرمجاز جلوگیری شود.

به گفته مومنی، با سرمایه‌گذاری صورت گرفته و همچنین با همکاری میان سازمان منطقه آزاد قشم و اداره بنادر و دریانوردی در جزیره، اقدامات خوبی صورت گرفته و با افزایش هماهنگی میان این دو مجموعه شاهد پیشرفت سریع‌تر و ارائه خدمات بهتر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در بنادر منطقه آزاد قشم وجود دارد، بندر بهمن و بندر کاوه را نمونه بنادر موفق در حوزه اقتصادی دانست که در شرایط خاص می‌توان از امکانات آنها برای رفع برخی کاستی‌ها و کمک به تردد کشتی‌های تجاری در استان هرمزگان بهره برد.

مومنی ادامه داد: ظرفیت‌های خوب قانونی برای اداره منطقه آزاد قشم پیش‌بینی شده و براساس همین قوانین موجود می‌توان با تهیه و تدوین یک برنامه جامع و هدفمند به ساماندهی بنادر و اسکله‌ها جزیره پرداخت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: ساماندهی، توسعه و زیباسازی مبادی دریایی ورودی جزیره یکی از اقدامات ضروری است که با همکاری و هماهنگی میان سازمان منطقه آزاد قشم و اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با شتاب بیشتری اجرایی خواهد شد.

براساس این گزارش، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این جلسه با قدردانی از همکاری مثبت صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: ایمن‌سازی و افزایش ایمنی بنادر و اسکله‌های جزیره برای ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران از مهم‌ترین برنامه‌ها این اداره در قشم خواهد بود.

علیرضا محمدی کرجی‌ران ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و با عنایت به هماهنگی خوب شکل گرفته میان دو مجموعه، می‌توان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، شاهد سرعت گرفتن حرکت به سوی شرایط مطلوب در اسکله‌ها و بنادر جزیره قشم باشیم.

وی افزود: با مطالعات صورت گرفته، طرحی جامع برای توسعه و ساماندهی اسکله های گردشگری و سایر اسکله‌های قشم آماده شده که برای اجرای آن نیازمند مساعدت و همکاری بیشتری هستیم.

محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه استمرار دیدارها و جلسات هماهنگی میان اداره بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد قشم می‌تواند موجب تسریع روند حل مشکلات شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، اقدامات ضروری در زمینه‌های مرتبط با تعمیر و نگهداری اسکله‌ها و بنادر می‌تواند با سرعت بیشتری اجرایی شود.

گفتنی است، دیدار مدیرعامل منطقه آزاد قشم با مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، با حضور جمعی از مدیران و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان، رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار گردید.