از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند صورت پذیرفت:

تدوین و ابلاغ ۱۵راهبرد اساسی منطقه آزاد اروند در سال تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی‌ها

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از ارائه ۱۵راهبرد به معاونت سرمایه‌گذاری این سازمان، برای تحقق فرمایشات رهبری در سال‌۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، اسماعیل زمانی با اشاره به نامگذاری سال‌۱۴۰۰ توسط مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» ضمن ارائه ۱۵راهبرد توسط سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: با ابلاغ این ۱۵راهبرد به معاونت سرمایه‌گذاری، امیدواریم شاهد رشد و تحقق شعار امسال در منطقه باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ۱۵راهبرد در نظر گرفته شده را به شرح زیر برشمرد:

۱) افزایش قدرت خرید مردم با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و رونق کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی خصوصا در بخش اصناف، گردشگری و صنایع دستی.

۲) تاکید بر فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی، اسمی و بالقوه واحدهای صنعتی موجود و توسعه آنها.

۳) افزایش قدرت خرید مردم از ‌طریق حذف واسطه‌ها و کانال‌های توزیع اضافی و عرضه مستقیم کالا از تولیدکننده به مصرف‌کننده.

۴) محور قرار دادن بخش خصوصی بالاخص اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر جهت تشکیل میزهای خصوصی صنعت، اعزام و پذیرش هیات تجاری-صنعتی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و اعتماد به آنها.

۵) ایجاد مشوق‌های جدید در سطح منطقه و استان ازجمله تقسیط و تخفیف ارزش اراضی صنعتی و ارائه پیشنهادات اجرایی مشوق‌های تولیدی به دبیرخانه جهت تصویب در سطح ملی.

۶) تشکیل قرارگاه مرکزی جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها با حضور مدیرعامل سازمان و معاونین مرتبط، فرمانداران شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین روسای اتاق‌های بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی دو شهرستان و روسای اتاق‌های اصناف.

۷) تقویت کارگروه‌های تخصصی رفع موانع تولید شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و تشکیل کارگروه رفع موانع تولید استانی در منطقه با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط.

۸) حمایت و کمک و پشتیبانی جهت کاهش قیمت تمام‌شده محصولات تولیدی در منطقه ازجمله کاهش هزینه‌های حمل و نقل، انبار اداری، انشعابات آب، برق، گاز، تلفن و…

۹) تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای کوچک و متوسط از طریق کمیته تسهیلات استان –کمک‌های فنی و اعتباری استان و منابع داخلی سازمان.

۱۰) تکمیل و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای صنعتی خصوصا شهرک صنعتی آبادان با مشارکت مدیریت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان.

۱۱) مدیریت واردات و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی و تولید در داخل.

۱۲) حذف بروکراسی اضافی گمرکی واردات و حمایت حداکثری از ورود مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز بخش تولید به صورت حمل یکسره به سایت صنعتی و کاهش تعرفه‌های تولید.

۱۳) تمرکز بر رفع موانع احصاء شده در قرارگاه مرکزی و تقویت نقش نظارتی جهت برخورد با اهمال‌کاری کارشکنی‌های احتمالی خصوصا از طریق دستگاه‌های خدمات‌رسان.

۱۴) هم‌افزایی درون سازمانی، درون منطقه و درون استانی جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی.

۱۵) موانع‌زدایی از سر راه واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران این یخش با استفاده از پتانسیل دستگاه‌ها با رویکرد با برخورد با ترک فعل برخی از دستگاه‌ها.