مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

تدوین ۱۰۶بسته اقتصادی و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین افتتاح دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از تعریف 106بسته اقتصادی و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد کیش خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رحیم سرهنگی در این آیین که با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد مقدس برگزار شد، با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرصتی مناسب در راستای معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد کشور است، گفت: بیش از یکصد بسته سرمایه‌گذاری و اقتصادی براساس استانداردهای موردنیاز در منطقه آزاد کیش تعریف شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه بسته‌هایی در حوزه گردشگری و گردشگری سلامت ارائه شده که برنامه‌ریزی‌های مناسبی با توجه به طرح جامع کیش برای آنها در نظر گرفته شده است و سرمایه‌گذاران این حوزه‌ها با دریافت مجوز بی‌نام می‌توانند به راحتی در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری و فعالیت خود را آغاز کنند.

سرهنگی از کیش به عنوان بهشت سرمایه‌گذاری در حوزه های گردشگری و فناوری نام برد و افزود: این منطقه از لحاظ جغرافیایی و جاذبه‌های گردشگری همواره موردتوجه و علاقه سرمایه‌گذاران بوده و بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری به‌ویژه حوزه گردشگری بشمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از اهداف اصلی این سازمان؛ حضور این منطقه در دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور را حائز اهمیت عنوان و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران بزرگی به‌واسطه وجود پربرکت حرم مطهر رضوی در مشهد حضور دارند که سرمایه‌گذاری در جزیره کیش برای آنها از جذابیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران اسلامی در قالب تورهای گردشگری سلامت و زیارتی در مشهد مقدس عنوان کرد: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری اسلامی، سرمایه‌گذاران مشهد مقدس با سرمایه‌گذاری در کیش می‌توانند نقش مهمی برای حضور گردشگران کشورهای اسلامی در این منطقه ایفا کنند.

سرهنگی اذعان نمود: سعی ما بر این است تا با شناسایی و رفع مشکلات فرآیند دریافت مجوز سرمایه‌گذاری؛ جزیره کیش جزو برترین‌های شاخص‌های راه‌اندازی کسب و کار در کشور محسوب شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: ایجاد جذابیت و سهولت در فرآیندهای سرمایه‌گذاری، یکی از اقدامات مهم سازمان منطقه آزاد کیش برای فعالیت هرچه بهتر سرمایه‌گذاران در کیش بوده است.

به گفته سرهنگی؛ با تشکیل کارگروهی برای جذب سرمایه‌گذاران در جزیره کیش، اقداماتی نسبت به رفع موانع و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان به فعالیت‌های مشترک میان مشهد مقدس و سازمان منطقه آزاد کیش اشاره و خاطرنشان کرد: خراسان رضوی از لحاظ جغرافیایی به عنوان دروازه بسیاری از کشورهای آسیای مرکزی و همسایگان شرقی کشور بشمار می‌رود که می‌توان فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مشترکی با این کشورها در جزیره کیش، مشهد مقدس و خراسان رضوی و راه ارتباطی برای صادرات و ارائه خدمات خارجی ایجاد نمود.