استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

تسریع در اجرای پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل، مناطق آزاد و مرزهای رسمی

استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی بر انجام مطالعات پل دوم مرز میلک و شتاب‌بخشی به اجرای این پروژه تاکید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، احمد علی موهبتی در این دیدار که با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد، بر تسریع در اجرا و اتمام پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل، مناطق آزاد و مرزهای رسمی تاکید کرد.

وی در این دیدار با توجه به پیگیری‌های انجام شده و موافقت افغانستان با احداث پل دوم مرز میلک، خواستار انجام مطالعات این پروژه و شتاب‌بخشی به اجرای آن در جهت تعاملات اقتصادی با همسایگان و مردم مرزی دو کشور شد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با توجه به اولویت احداث ترمینال ریلی مرز میلک و ارتباط پایانه‌های دو کشور، خواستار تسریع در انجام مطالعات، تهیه نقشه و جزییات اجرایی این پروژه‌ها شد.

براساس این گزارش، وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به اهمیت مرزها و خطوط ریلی و زیرساخت‌های حمل و ترانزیت، بر تسریع بر پیگیری پروژه راه‌آهن زابل-‌میلک، پل میلک و پایانه ریلی میلک و اتصال ریلی پایانه‌های دو طرف توسط حوزه‌های ذی‌ربط تاکید کرد.

محمد اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی با رویکرد توسعه‌ای به نقش مهم مناطق آزاد و مرزهای رسمی و بازارچه‌های استان، به افق بلندمدت توجه دارد و تلاش بر اتمام به موقع پروژه‌ها دارد.

وی با اشاره به توجه شخص رئیس‌جمهور به پروژه‌های حمل و نقل اعم از خطوط ریلی و جاده‌ها، آزادراه‌ها و فرودگاه‌ها، اظهار داشت: دکتر روحانی با گزارش‌گیری مداوم از روند پیشرفت طرح‌ها، چگونگی پیشرفت طرح‌ها را کنترل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی به معاون راهداری و پایانه‌ها دستور اقدام لازم در جهت تسریع در انجام موارد مورد نظر استاندار را صادر کرد.