معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

تسهیل ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرکات استان خوزستان

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درخصوص تهاتر ارزی، ترخیص کالاهای رسوب شده در استان خوزستان سرعت می‌گیرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی در نشست مشترک با معاون و مدیران سازمان توسعه و تجارت ایران و همچنین مدیر کل آفریقایی و عربی سازمان توسعه و تجارت کشور و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی خرمشهر اظهار داشت: این نشست با هدف بررسی مشکلات و معضلات صادرکنندگان منطقه آزاد اروند و ارائه راهکار جهت تسهیل و روان‌سازی صادرات از بنادر آبی و مرز خشک شلمچه برگزار شد.

وی افزود: با توجه به پتانسیلی که کشور عراق دارد و ۲۵درصد صادرات کل ایران به این کشور اختصاص یافته و اولین و بزرگترین شریک تجاری ما به شمار می‌رود مشکلات و معضلات صادرکنندگان در برون مرزی و درون کشور نیاز به رفع شدن دارند.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه گفت: مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درخصوص تهاتر ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان که مجاز اعلام شد، نقش بسیار مهمی در جهت ترخیص سریع کالاهای رسوب شده در بنادر آبادان، خرمشهر و گمرکات استان خوزستان خواهد داشت.

موسوی گفت: با توجه به این مصوبه، از این پس واردکنندگان می‌توانند ارز مورد نیاز خود را به هر میزان از محل ارز صادرکنندگان تامین کنند و واردات از محل ارز متقاضی نیز امکان‌پذیر است.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: همچنین با توجه به این مصوبه مسلما واردکنندگان، تجار و بازرگانان که در زمینه کالای همراه مسافر و کالای مصرفی در منطقه فعالیت دارند و همچنین واحدهای صنعتی نیز ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز خود را می‌توانند از این محل تامین کنند و واردات کالا به منطقه تسهیل خواهد شد.