مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار سوزا عنوان کرد:

تسهیل فرآیند واگذاری زمین برای تامین مسکن جوانان جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شناسایی و شناخت کامل از ظرفیت‌های هر منطقه، یکی از عوامل مهم تاثیرگذار برای توسعه متوازن و پایدار است و اعضای شورای شهر و شهرداری در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی درویش‌پور در دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار شهر سوزا اظهار کرد: شهر سوزا از نظر تاریخی، عمرانی و توسعه صنعت گردشگری از جایگاه ویژه‌ای در جزیره قشم برخوردار است.

وی ادامه داد: زمان مسئولیت برای همه خدمتگذاران محدود است و در این مدت باید با تکریم مردم، به شیوه‌ای فعالیت انجام شود که حتی در کوتاه‌مدت نتیجه اقدامات شایسته و ماندگاری برای جامعه به یادگار بماند و زمینه را برای توسعه هرچه بیشتر فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: وفاق و همدلی میان اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری در اجرای طرح‌های مهم می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت منطقه و ایجاد جذابیت برای حضور سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری در شهر سوزا باشد.

به گفته درویش پور، سازمان منطقه آزاد قشم با تمام توان خود به دنبال توسعه متوازن و پایدار در تمامی نقاط جزیره قشم است و رونق و توسعه شهر سوزا نیز به شرط هدفمند بودن در همین راستا بوده و مورد حمایت است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ایده‌های نو برای توسععه شهری، اظهار کرد: استفاده از ایده‌ها و طرح‌های نو در حوزه شهری، آموزش‌های شهروندی جهت افزایش آگاهی و همسویی مردم و همراهی جامعه محلی با طرح‌های توسعه‌ای می‌تواند، موجب رونق و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه شود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به لزوم تهیه و تدوین طرح جامعه برای شهر سوزا، تصریح کرد: تهیه یک برنامه جامع و در برگیرنده نیازهای امروز و آینده جامعه، ایجاد اشتغال پایدار، تسهیل شرایط جهت حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینیان جزء نیازهای اساسی برای ایجاد توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است.

درویش‌پور در ادامه گفت: توسعه ظرفیت‌های گردشگری شهر سوزا و افزایش زمان ماندگار گردشگران و مسافران در این شهر می‌تواند به افزایش درآمد و حل مشکلات اقتصادی شهر کمک شایانی ‌کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به اراده جدی سازمان منطقه آزاد قشم برای حل مشکل مسکن جوانان در شهر سوزا و سایر نقاط جزیره قشم خاطرنشان کرد: با تشکیل یک تعاونی ویژه می‌توان فرآیند واگذاری زمین برای تامین مسکن جوانان این منطقه را تسهیل نمود.

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار سوزا با قدردانی از تلاش‌ها و حمایت‌های مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم به ویژه نگاه خاص مدیرعامل این سازمان به موضوع توسعه متوازن و پایدار، به بیان برخی از مشکلات و مطالبات خود پرداختند.

گفتنی است، تسهیل روند واگذاری زمین جهت تهیه مسکن برای جوانان، هدفمندسازی برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری منطقه، ساماندهی و جانمایی انبارهای صیادان و حل مسائل مربوط به پمپ بنزین و زمین چمن ورزشگاه شهر سوزا مهم‌ترین خواسته‌های مطرح شده در این جلسه بو‌د.