مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها عنوان کرد:

تسهیل مسیر توسعه، با همراهی شوراهای روستاها و شهرهای جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امیدواریم با همراهی تمامی شوراهای روستاها و شهرهای جزیره قشم، مسیر پیشرفت و توسعه در این منطقه تسهیل و هموار شود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، عادل پیغامی در مراسم گرامیداشت روز شوراها، اظهار داشت: شوراهای اسلامی، ظرف و ظرفیتی بزرگ برای هویت جمعی و تصمیم‌سازی براساس مشورت و همچنین وحدت‌رویه برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها در نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: ایجاد شوراهای روستاها و شهرها، از مهم‌ترین ارمغان‌ها و آورده‌های تفکر حضرت امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برای مردم ایران است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: اگر مشکلی از مشکلات مردم با اراده و تصمیم شوراها مرتفع گردد، گویی دست خداوند به یاری مردم و خدمت پرداخته است.

 

امام‌جمعه شهرستان قشم:

شوراها، تبلور قدرت مردم

امام‌جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم گفت: شوراها، تبلور قدرت مردم در تعیین سرنوشت خود و کشور هستند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی اظهار داشت: هنر حضرت امام خمینی (ره) این بود که اختیار قدرت را از یک فرد گرفت و به مردم واگذار کرد.

وی با اشاره به مزیت خوب حضور ۶شهر و بیش از ۶۰روستا در جزیره قشم، ادامه داد: باید سهم و برنامه‌های شوراها در اجرایی کردن شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» مشخص شود و برای اجرا و ارزیابی آن برنامه‌ریزی کرد.

امام‌جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه شوراها در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار تاثیرگذاری دارند، اذعان نمود: شوراها همچنین می‌توانند در معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و شخصیت‌های موثر نزد جامعه و منطقه نیز عملکرد مناسبی داشته باشند.

حجت‌الاسلام حاجبی در پایان خاطرنشان کرد: در سال انتخابات، شوراها باید با امیدآفرینی شرایط را برای حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم کنند.

 

فرماندار شهرستان قشم:

شوراها، عقل امین جامعه

همچنین، فرماندار شهرستان قشم در مراسم گرامیداشت روز شوراها در جزیره قشم گفت: شوراهای اسلامی شهرها، در انتخاب شهردار، اجرای قانون و برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌ها و توسعه منطقه نقش موثری دارند.

محمد محمدحسینی بیان کرد: شوراها با نگاه بومی و در موضوع عمل به شعار سال می‌توانند به مهار تورم نارضایتی‌ها و رشد رضایت‌مندی مردم و جامعه محلی به ایفای نقش بپردازند.

وی با بیان اینکه شوراها عقل امین اجتماع هستند، اظهار داشت: برنامه‌های بسیار خوبی برای اداره بهتر روستاها و شهرهای جزیره با نقش‌آفرینی شوراها پیش‌بینی ‌شده که با همراهی سازمان منطقه آزاد و سایر دستگاه‌ها، اجرایی خواهد شد.