تشریح تعهدات ۵۰۰میلیون دلاری هندی‌ها به ایران

سفیر جمهوری هندوستان در ایران در مورد تعهد ۵۰۰میلیون دلاری هندوستان برای توسعه چابهار و نیز سرمایه‌گذاری ۱,۵میلیارد دلاری جهت ساخت مجموعه‌ای متشکل از جاده و راه‌آهن در منطقه چابهار، اظهار کرد: ?هند از این بندر برای صادرات ۱۱۰هزار تن گندم به افغانستان استفاده کرده است و حدود ۴۵میلیون ‌دلار تجهیزات را در این بندر […]

سفیر جمهوری هندوستان در ایران در مورد تعهد ۵۰۰میلیون دلاری هندوستان برای توسعه چابهار و نیز سرمایه‌گذاری ۱,۵میلیارد دلاری جهت ساخت مجموعه‌ای متشکل از جاده و راه‌آهن در منطقه چابهار، اظهار کرد:

?هند از این بندر برای صادرات ۱۱۰هزار تن گندم به افغانستان استفاده کرده است و حدود ۴۵میلیون ‌دلار تجهیزات را در این بندر نصب خواهد کرد.

? علاوه بر این، خط اعتباری ۱۵۰میلیون‌دلاری برای بندر چابهار اختصاص داده خواهد شد تا در مجموع به رقم ۵۰۰‌میلیون‌دلار در نظر گرفته ‌شده برای توسعه چابهار، دست ‌یابیم.

?دفعه قبلی نیز که تحریم‌ها علیه ایران انجام شد، ما مکانیسم مالی مبتنی بر روپیه را برای ارتباطات تجاری با ایران داشتیم و اخیرا نیز قرارداد جدیدی را در این زمینه مدنظر قرار داده‌ایم که بتوانیم از روپیه برای تبادلات تجاری خود استفاده کنیم و امیدوار هستیم ایران به این مکانیسم مالی توجه ویژه‌ای داشته باشد و بتوان به تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور کمک کرد.