در نشست مشترک مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم و هیات سرمایه‌گذار روسی انجام شد:

تشریح ظرفیت‌های اقتصادی منطقه آزاد قشم برای سرمایه‌گذاران روسیه

در جلسه‌ای مشترک با حضور هیات سرمایه‌گذار استان کراسنودار روسیه و معاون و مدیران اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری قشم برای سرمایه‌گذاران روسی تشریح شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در این جلسه هریک از مدیران زیرمجموعه معاونت اقتصادی با ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری حوزه کاری خود، به شرح جزئیات فنی و تخصصی این طرح‌ها پرداختند.

مهم‌ترین بسته‌های سرمایه گذاری ارائه شده در این جلسه، در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، شیلات و کشاورزی، صنعت و تولید و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بندری و فرودگاهی بود.

براساس این گزارش، در این جلسه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر قشم در حوزه حمل‌ونقل دریایی و هوایی، آبخور طبیعی چشمگیر اسکله‌ها و برخورداری از اسکله‌های تخصصی و فرودگاه بین‌المللی به منظور برقراری خط هوایی و دریایی، توانمندی‌های قابل‌توجه شیلاتی با توجه به شرایط طبیعی موجود در جزیره ازجمله پرورش ماهی در قفس، میگو و صدف و پتانسیل‌های نفتی و انرژی و وجود میادین نفت و گاز و وجود پروژه‌های ذخیره‌سازی و بانکرینگ سوخت بررسی شد.

گفتنی است، این جلسه با حضور الکساندر راپل معاون استاندار استان کراسنودار روسیه، مختار گرشاسبی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، صادق قاسمی سرپرست مدیریت نفت و انرژی، مریم نوری‌بالانجی مدیر شیلات و کشاورزی، مرتضی صابری مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید، سیدمسعود آل‌عبایی مدیر جذب سرمایه و بازرایابی و پژمان بهرامی مدیر حمل‌و‌نقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم برگزار گردید.

شایان ذکر است، مهدی سندگل‌نظامی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه قشم، ناصر رجبی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم منطقه آزاد قشم و کمال بیرامیان دستیار مدیرعامل سازمان در پیگیری‌های ویژه، جعفر زمانی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در قشم و علی اشتری مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم نیز از دیگر حاضران در این جلسه بودند.