معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

تصویب اجرای ۲۶پروژه با اعتبار ۵۸میلیارد و ۴۸۱میلیون ریال در قشم

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: افزون بر 58میلیارد و 481میلیون ریال اعتبار در دو هفته اخیر برای اجرای 26پروژه توسعه‌ای و جاری و نگهداری منطقه‌ای از سوی این معاونت تخصیص و توسط شورای برنامه‌ریزی و توسعه این سازمان در هفته تصویب شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عابدین سعادتفر با اعلام این مطلب افزود: از این میزان، ۴۷میلیارد و ۲۹۷میلیون ریال معادل ۸۰درصد به پروژه‌های عمرانی و ۱۱میلیارد و ۱۸۴میلیون ریال معادل ۲۰درصد، به پروژه‌های جاری و نگهداری منطقه‌ای اختصاص یافته است.

وی، تعداد کل این پروژه‌ها را ۲۶مورد شامل ۱۷پروژه عمرانی و ۹پروژه جاری اعلام کرد و گفت: مدیریت خدمات شهری و روستایی با ۹پروژه، معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری با ۴پروژه و مدیریت معماری و شهرسازی با سه پروژه، به ترتیب بیشترین پروژه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته سعادتفر، مدیریت فنی و زیربنایی و اداره شیلات و کشاورزی نیز هر کدام با دو پروژه و مدیریت‌های روابط عمومی و امور بین‌الملل، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محیط زیست، ورزش و جوانان و تسهیل تولید و بانک و بیمه  و اداره حفاظت از اراضی ملی و اجرائیات هم هر کدام با یک پروژه در رده‌های بعدی از نظر تعداد پروژه‌ها قرار دارند.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم درخصوص رده‌بندی مدیریت‌ها از نظر میزان ارزش ریالی پروژه‌های آنها گفت: مدیریت خدمات شهری و روستایی با ۲۷میلیارد و ۸۲۰میلیون ریال معادل بیش از ۵۸درصد ارزش کل پروژه‌ها، رده نخست را به خود اختصاص داده است و پس از آن مدیریت معماری و شهرسازی با ۱۰میلیارد ریال و اداره شیلات و کشاورزی با ۵میلیارد و ۹۲۰میلیون ریال، رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی، هسته‌های کلیدی پروژه‌ها را حمل و نقل و ترانزیت، عمران و آبادانی منطقه‌ای، خدمات شهری، گردشگری، کشاورزی، شیلات و دامپروری و خدمات قراردادی اعلام کرد‌.

به گفته معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم، مکان اجرای این پروژه‌ها نیز بیشتر سطح شهر و شهرک‌های اطراف و سواحل جنوبی و شرقی قشم، بزرگراه مرکزی، پایانه مسافربری دریایی ذاکری و روستاهای کووه‌ای، هلر، زینبی، جی‌جیان، حمیری، سرریگ و سایت ۱۲۰هکتاری پرورش متراکم میگو است.