مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان بیان کرد:

تعامل با آبفای استان هرمزگان در راستای بهبود آبرسانی در روستاهای جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر لزوم بهبود آبرسانی در شبکه‌های تولید، انتقال و توزیع روستاهای جزیره قشم تا پایان امسال با همکاری آبفای استان تاکید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی درویش‌پور در دیدار با امین قصمی مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان اظهار داشت: حوزه آب یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های خدمات به مردم است که با توجه به ویژگی خاص جزیره قشم، مورد توجه مسئولان می‌باشد.

وی با اشاره به شرایط متفاوت جزیره نسبت به سرزمین اصلی درخصوص دسترسی به منابع آبی گفت: با وجود دریا، تکنولوژی به نام آب شیرین‌کن و داشتن بخش خصوصی فعال در این حوزه، حق مردم قشم، بی‌آبی یا کمبود آب نیست.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به هدفگذاری این منطقه آزاد برای تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری کشور اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های آبی جزیره باید متناسب با این هدف باشد و قابلیت ارائه خدمات به گردشگران میلیونی را داشته باشد.

درویش‌پور ضمن تقدیر از مسئولان آبفای استان برای حضور در جلسه ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان نماینده دولت وظیفه خود می‌داند تا ضمن تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی، به مردم خدمت‌رسانی کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خواستار حل مسئله آبرسانی در شبکه‌های تولید، انتقال و توزیع روستاهای قشم در قالب تفاهم‌نامه‌ای با آبفای استان شد و تاکید کرد: آبرسانی به روستای نقاشه به منظور بهره‌مندی اهالی این روستا به خدمات پایدار در حوزه آب نیز موارد مورد پیگیری ما از آبفای استان است.

همچنین، امین قصمی مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان نیز با اشاره به جانمایی ۶زون اصلی برای تامین آب و ارتقا مخازن، ابراز امیدواری کرد: با افزایش تولید از ۲۲هزار مترمکعب به ۳۲هزار مترمکعب آب، جاگذاری خطوط انتقال جدید و بازسازی خطوط انتقال قدیمی، مشکل آبرسانی به روستاهای جزیره تا پایان سال‌۱۴۰۰ مرتفع شود.