معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد:

تعامل هدفمند با سرمایه‌گذاران خارجی جهت رونق اقتصادی در جزیره قشم

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم هدف اصلی از حضور در بیست و سومین نمایشگاه سرمایه‌گذاری و تجارت چین را ایجاد تعامل هدفمند اقتصادی و مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی جهت توسعه زیرساخت‌ها و رونق بخش‌های مختلف اقتصادی در جزیره قشم دانست.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، منصور عظیم‌زاده اردبیلی با بیان این مطلب اظهار داشت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، پیمان بریکس و همچنین برنامه جامع ۲۵ساله همکاری‌های راهبردی مشترک میان ایران و چین، فرصت‌های مناسبی جهت تقویت تعاملات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: شرکت در این رویداد بین‌المللی امکان برقراری تماس مستقیم با سرمایه‌گذاران و تامین‌کنندگان بین‌المللی سرمایه را فراهم کرده و همچنین به معرفی منطقه آزاد قشم به عنوان یک بازار هدف و مقصد جذاب برای جذب سرمایه‌های خارجی کمک می‌کند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: در دو روز نخست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی چین مذاکرات خوبی با سرمایه‌گذاران علاقه‌مند درخصوص توسعه و تجهیز بنادر تجاری جزیره قشم و رونق بخشیدن به این حوزه صورت گرفته است.

به گفته عظیم‌زاده اردبیلی؛ پیگیری و جلب توجه سرمایه‌گذاران چینی برای حضور و سرمایه‌گذاری در موضوعات مرتبط با منطقه آزاد قشم مندرج در سند جامع همکاری راهبردی ۲۵ساله ایران و چین نیز از دیگر موضوعاتی است که شرکت در این رویداد بین‌المللی می تواند به تسهیل آن کمک کند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد قشم با بیش از ۹۰بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های لجستیک، نفت و انرژی، صنعت، شیلات و گردشگری را در این رویداد بین‌المللی ارائه کرده که با استقبال خوبی از جانب فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران کشور چین مواجه شده است.

گفتنی است، بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها در روزهای ۸ الی ۱۱سپتامبر سال‌۲۰۲۳ میلادی (برابر با ۱۷ لغایت ۲۰شهریورماه‌۱۴۰۲) در شهر شیامن کشور چین برگزار می‌شود.