دکتر عبدالملکی در نشست‌ با دبیرکل و اعضای مجمع کارآفرینان ایران مطرح کرد:

تعریف مسیر جدید توسعه با تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

در ادامه سلسه نشست‌های سرمایه‌گذاری، دبیرکل و اعضای مجمع کارآفرینان ایران در نشستی با حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در این نشست که با هدف حمایت از کارآفرینان بومی و ایجاد فرصت همفکری، تعامل و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد؛ با اشاره به بند‌۱۱ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری‌(مدظله) با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بر توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج تاکید دارند.

وی در ادامه به تشریح عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پرداخت و اظهار داشت: در سال‌۱۴۰۱ حدود ۱۷میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام و برای حدود ۷۰۰هزار نفر نیز اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی به شعار «مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بهشت سرمایه‌گذاری» اشاره و خاطرنشان کرد: ۷۰۰بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی به ارزش ۴۳۰هزار میلیارد تومان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی شد. این بسته‌ها که با هماهنگی و همکاری مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و تحت نظارت دبیرخانه شورایعالی طراحی شده است، مسیر جدیدی به سوی سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های متنوع و مختلف فراهم آورده تا روند انجام سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار در این مناطق بیش‌ازپیش تسهیل شود.

 

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران:

ارائه تسهیلات ویژه به تولیدکنندگان و پیشران‌های اقتصادی در مناطق آزاد

همچنین، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران در این نشست گفت: در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، شعار سرمایه‌گذاری باید برحسب تولید باشد و از مزیت‌های صادراتی مناطق آزاد برای صادرات کالاهای تولیدی در این مناطق استفاده کنیم.

حمیدرضا غزنوی افزود: لازم است برای پیشران‌های اقتصادی و شرکت‌های مولد، تسهیلات و شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: ما به عنوان اعضای مجمع کارآفرینان ایران تلاش می‌کنیم در همه ابعاد شرایطی را فراهم کنیم تا با کمک فناوری منابع اولیه، بخش عظیمی از اقتصاد دنیا را تسخیر کنیم‌.

گفتنی است، در این نشست هر یک از اعضای مجمع کارآفرینان ایران، نظرات و پیشنهادات خود را جهت همکاری و تعامل هرچه بهتر با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه دادند‌‌.

در پایان این نشست نیز تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و مجمع کارآفرینان ایران به امضاء رسید.

شایان ذکر است، این تفاهم‌نامه با هدف حمایت از کارآفرینان و صنعتگران کشور در ۸ماده تنظیم و توسط حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و حمیدرضا غزنوی دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران امضاء شد.