در دیدار عبدالملکی با وزیر صنعت و تجارت اقلیم کردستان عراق مطرح شد:

تقویت دیپلماسی اقتصادی میان ایران و اقلیم کردستان عراق با بهره‌گیری از ظرفیت مناطق آزاد

در سومین روز از سفر مشاور رئیس‌جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی به اقلیم کردستان عراق،‌ حجت‌الله عبدالملکی با «کمال مسلم» وزیر صنعت و تجارت اقلیم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد،‌ در این دیدار که در محل دفتر وزیر در استان اربیل عراق برگزار شد؛ دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به تبیین ظرفیت‌ها و بسترهای مناسب برای تقویت دیپلماسی اقتصادی بین ایران و اقلیم پرداخت و گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران، افزایش مراودات تجاری بین کشورهای منطقه است‌.

وی با بیان این‌که یک‌سوم صادرات غیرنفتی کشور از طریق مناطق آزاد صورت می‌گیرد، اضافه کرد: ۷۰درصد ترانزیت مرزی نیز از این مناطق آزاد انجام می‌شود.

عبدالملکی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد مصوب ازجمله بانه-‌ مریوان، قصرشیرین و مهران نزدیک به اقلیم کردستان هستند، اظهار داشت: ما آماده همکاری و ایجاد مناطق آزاد مرزی مشترک با اقلیم کردستان عراق هستیم‌.

همچنین، وزیر صنعت و تجارت اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه مراودات اقتصادی با ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت همراه اقلیم کردستان عراق بوده و ما معتقدیم که ایران یک کشور پیشرفته است که در مسیر توسعه قرار دارد.

«کمال مسلم» از اعلام آمادگی اقلیم کردستان عراق برای توسعه هرگونه همکاری مشترک در زمینه اقتصادی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ می‌توانیم از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی به نفع اقلیم کردستان عراق  استفاده نماییم.