مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی عنوان کرد:

تنوع‌بخشی و گسترش خدمات و افزایش منابع درآمدی، راهبردهای اصلی سال‌۹۹

آخرین جلسه «ستاد تامین منابع سازمان» به ریاست دکتر محمدولی روزبهان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران سازمان برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با تاکید بر اینکه تنوع‌بخشی و گسترش خدمات سازمان به همراه افزایش منابع درآمدی، راهبردهای اصلی این سازمان در سال‌۹۹ است، اظهار داشت: باتوجه به چالش‌های اقتصادی پیش روی کشور و منطقه ظرف یک ساله گذشته، بررسی کارشناسی ایجاد منابع درآمدی پایدار قانونی به منظور تامین هزینه‌های تکمیل پروژه‌های زیرساختی منطقه؛ به همراه ارتقاء و متنوع سازی امکانات و خدمات قابل ارائه به سرمایه‌گذاران و گردشگران ورودی، حائز اهمیت بوده و باید در دستورکار تمامی پرسنل سازمان در سال‌۹۹ قرار گیرد.

روزبهان با اشاره به وجود دو بندر انزلی و مجتمع بندری کاسپین در محدوده این منطقه، بر لزوم بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های دو بندر بزرگ کشورمان در دریای خزر به عنوان مکمل یکدیگر تصریح کرده و افزود: تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی منطقه و کشور به صورت ویژه و گسترده‌تری باید در دستورکار قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار گسترش طیف خدمات بندری قابل ارائه در مجتمع بندری کاسین به منظور تسریع و تسهیل در خدمات‌رسانی به فعالین اقتصادی و افزایش منابع درآمدی سازمان شده و گفت: از سوی دیگر بهره‌برداری از محل‌های تامین درآمد در حوزه‌هایی همچون خدمات انبارداری، ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری، خودروهای پلاک منطقه و کالای همراه مسافر، از طریق افزودن خدمات سازمان باید در اولویت کاری قرار گیرد.

وی خواستار درآمدزایی از طریق شرکت‌های تابعه سازمان و استفاده از ظرفیت‌های بورس اوراق بهادار و انتشار اوراق صکوک شد و اضافه کرد: به منظور تسریع و تسهیل خدمات‌رسانی به سرمایه‌گذاران در مرحله اخذ پروانه ساختمانی، تسهیلات و خدمات جدیدی تعریف شود تا هم زمینه رضایت ارباب رجوع تامین شده و هم منابع درآمدی جدیدی ایجاد گردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان بر لزوم توجه به تنوع‌بخشی به خدمات در جهت تسهیل فرآیندهای خدماتی سازمان به سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف و فعالین اقتصادی تاکید کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست، معاونین و مدیران سازمان به بیان دیدگاه‌های خود درخصوص ساز و کارهای پیشنهادی ایجاد منابع درآمدی جدید برای سازمان منطقه آزاد انزلی در سال آتی به اظهار نظر پرداختند و مقرر شد جلسات ستاد تامین منابع سازمان در سال آتی در راستای تحقق اهداف تعیین شده تداوم یابد.