معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت:

تهیه ۱۱۰بسته سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو، کاری ارزشمند است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ۱۱۰بسته سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو برای ارائه به سرمایه‌گذاران، کاری ارزشمند است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سیدمحمد حسینی در جلسه شورای اداری منطقه آزاد ماکو با اشاره فعالیت ۱۰ساله این منطقه آزاد افزود: وسعت بزرگ منطقه آزاد ماکو در کنار مشکلاتی که ایجاد می‌کند،‌ مزیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی را می‌تواند برای این منطقه به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت خوب منطقه آزاد ماکو در حوزه لجستیک و کشاورزی اظهار کرد: در حوزه معدن نیز این منطقه قابلیت فرآوری و صادرات را دارد و می‌تواند در رشد اقتصادی تاثیر مثبت بگذارد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت تبلیغ و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران خارجی وداخلی اذعان داشت: مجلس و دولت نیز برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸درصد همراه هستند و تحقق آن با جذب سرمایه‌گذاری میسر می‌شود.

حسینی از عزم دولت در برقراری تعامل با کشورهای همسایه‌، آفریقا و آمریکای لاتین خبر داد و افزود: فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و تبیین ایران به عنوان بهترین و سودآورترین مقصد سرمایه‌گذاری مهیا شده است.

وی، مردمی بودن، عدالت‌محوری و تحول‌گرایی را رویکرد دولت مردمی عنوان کرد و اظهار داشت:  باید همه مسئولین و مردم، واقعیت‌ها را ببینیم و ضعف‌ها را کتمان نکنیم و با اهتمام و تلاش مضاعف، از شرایط سخت اقتصادی عبور نماییم.

حسینی به ضرورت رفع مشکلات و کمبودهای دو گمرک بازرگان و پلدشت واقع در محدوده منطقه آزاد ماکو تاکید کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان به ترویج فرهنگ کار توسط متولیان اشاره و خاطرنشان کرد:  دولت، آموزش و پرورش و آموزش عالی را مکلف کرده تا به سمت مهارت‌آموزی بین دانش‌آموزان و دانشجویان بروند.