در دیدار مشاور رئیس‌جمهور و فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح شد:

توسعه اقتصاد دریامحور در ایران با هم‌افزایی مناطق آزاد و نیروی دریایی ارتش

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درخصوص آخرین راه‌های همکاری مشترک با حجت‌الله عبدالملکی به بحث و بررسی پرداختند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد؛ در این دیدار مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به بیان جزییاتی از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های موجود در مناطق آزاد و ویژه پرداخت و گفت: درحال حاضر ۴۸منطقه آزاد و ویژه اقتصادی فعال در کشور داریم که از لحاظ ویژگی‌های سرمایه‌گذاری منحصربه‌فرد هستند.

عبدالملکی با بیان اینکه ۸۰درصد ترازیت کشور از این مناطق انجام می‌شود، اظهار داشت: امروز حدود یک‌سوم صادرات غیرنفتی کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود که رقمی در حدود ۱۸میلیارد دلار است.

وی، دریا محور بودن برخی از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را فرصت مغتنمی برای همکاری مشترک با نیروی دریایی ارتش عنوان و بیان داشت: با همکاری ارتش می‌توان بیش از گذشته از ظرفیت‌های موجود در بنادر شمال و جنوب کشور استفاده کرد و در این راه نیازمند همراهی و همفکری نیروی دریایی ارتش هستیم.

براساس این گزارش، در این دیدار که جمعی از مقامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند، امیر دریادار شهرام ایرانی گزارشی از پایگاه‌های نیروی دریایی در پهنه شمال و جنوب کشور ارائه و برای هرگونه همکاری مشترک میان دبیرخانه شورایعالی و نیروی دریایی ارتش اعلام آمادگی کرد.

دریادار ایرانی استفاده از ظرفیت «بنادر خشک» را برای کشور مغتنم شمرد و اظهار داشت: آماده‌ایم هم ظرفیت دانشی و هم عملیاتی ارتش را در اختیار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار دهیم‌.

وی اذعان نمود: در زمینه جذب و معرفی سرمایه‌گذار نیز قابلیت‌هایی وجود دارد که آماده‌ایم این مهم را نیز در اختیار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار دهیم.

فرمانده دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان، از مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دعوت کرد تا با حضور در اندیشکده نیروی دریایی ارتش، به بحث و بررسی درخصوص موضوعات دریامحور بپردازند و از طریق انتقال تجارب، زمینه توسعه مناطق را فراهم آورند.