در نشست مشاور رئیس‌جمهور با سفیر اندونزی در ایران تاکید شد:

توسعه تعاملات اقتصادی و بازرگانی در جهت تحکیم روابط ایران و اندوزی

حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی با سفیر اندونزی در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد‌.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در این دیدار که در منطقه آزاد ارس برگزار شد، طرفین بر تحکیم روابط میان ایران و اندوزی برپایه تعاملات اقتصادی و بازرگانی تاکید کردند.

براساس این گزارش، در این دیدار که در حاشیه آیین افتتاح دومین ژئوپارک جهانی ارس برگزار شد؛ سفیر اندونزی در ایران به سفر دکتر رئیسی به این کشور اشاره کرد و گفت: سفر رئیس‌جمهوری ایران به اندوزی نتایج پرباری به همراه داشت؛ این سفر نقطه عطفی برای گسترش و مستحکم‌تر کردن روابط دوجانبه خصوصا گسترش روابط اقتصادی و زیربنایی دو کشور ایران و اندونزی است.

«رونی پراستیو یولیانتورو» افزود: در این دیدار تفاهم‌نامه‌ها و توافقات خوبی در زمینه‌های گمرک، مواد غذایی حلال، تعرفه ترجیحی و غیره صورت پذیرفت.

وی بر افزایش روابط تجاری ایران و اندونزی تاکید کرد و اظهار داشت: در آینده نزدیک هیات اقتصادی از کشور اندونزی به ایران سفر خواهد کرد، که این اولین قدم در افزایش همکاری‌های اقتصادی خواهد بود.

«رونی پراستیو یولیانتورو» با اشاره به مناطق آزاد اندونزی، نقش مناطق آزاد در ترانزیت کالا به آسیای مرکزی و جنوبی را مهم دانست و ‌گفت: امیدوار هستیم که سرمایه‌گذاران ایرانی را جهت سرمایه‌گذاری در اندونزی ترغیب کنیم و بازرگانان ایرانی هم می‌توانند از اندونزی به‌عنوان هاب تجاری جهت ارسال محصولات به کشورهای آسیای مرکزی استفاده نمایند.

سفیر اندونزی در ایران در پایان ضمن تبریک جهانی شدن دومین ژئوپارک جهانی ارس، خاطرنشان کرد: وجود این ژئوپارک‌ها نقش مهمی در حفظ طبیعت و گونه‌های گیاهی ایفا خواهد کرد.