مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

توسعه زیرساخت‌های کیش با استفاده از سند جامع همکاری‌های ایران و چین

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم در جزیره کیش گفت: تامین برق، آب‌، اینترنت، هوشمندسازی و توسعه بندرگاه کیش ازجمله طرح‌های مهمی است که با استفاده از سند جامع همکاری‌های ایران و چین و منابع مالی این کشور تسریع می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، جعفر آهنگران درخصوص سند جامع همکاری‌های ایران و چین و تاثیر آن در مناطق آزاد کشور به ویژه کیش اظهار داشت‌: در این قرارداد به صورت مشخص به مناطق آزاد به ویژه سه منطقه قشم، چابهار و ماکو اشاره و عنوان شده است تا از تجارب و منابع مالی چین برای توسعه زیرساخت‌ها در این مناطق استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت چند دهه از تبدیل کیش به منطقه آزاد در حال حاضر برخی زیرساخت‌های این منطقه نیاز به نوسازی و به‌روزرسانی داشته و در برخی بخش‌ها نیازمند ایجاد امکانات به‌روز هستیم، افزود: بخشی از اینها در قالب استفاده از فرصت‌های همین قرارداد جامع همکاری ایران و چین به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد معرفی شده‌اند‌.

آهنگران ادامه داد‌: تامین برق و آب، اینترنت، هوشمندسازی و توسعه بندرگاه کیش ازجمله مواردی است که در دستورکار قرار گرفته و می‌توان با استفاده از تجارب موفق و منابع مالی گسترده چین در قالب سند جامع همکاری ایران و چین، این روند را تسریع نمود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش رسانه ملی برای تحقق این اهداف و با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز کیش باید با تقویت فعالیت‌های خود بکوشد نقشی شایسته در این منطقه آزاد ایفا کند، اظهار کرد: براساس گفت‌وگوهایی که با دبیرخانه و دبیر شورایعالی مناطق آزاد انجام شده است، تلاش می‌کنیم تا مقدماتی فراهم نماییم تا صدا و سیمای مرکز کیش به عنوان مرکز مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی کشور فعالیت کند.

وی افزود: باید بتوان صدای مناطق آزاد را از طریق رسانه ملی در جزیره کیش به گوش همه رساند.

آهنگران گفت: در این رابطه نیاز است منطقه آزاد کیش کمک بیشتری برای تقویت همه امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری صدا و سیمای مرکز کیش انجام دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان داشت: مقدماتی فراهم شده است و فکر می‌کنم در روزهای آینده با توجه به گفت‌وگوهایی که با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش انجام شده است، مسئولان سازمان صدا و سیما برای انجام مقدمات به جزیره کیش سفر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص نقش شوراها و شهرداری در مناطق آزاد اذعان نمود: نقش شوراها در این مناطق با سایر شهرها و استان‌های کشور متفاوت است؛ چراکه در جزیره کیش وظایف محوله به شهرداری‌های شهرهای بزرگ، به شرکت عمران و خدمات کیش تفویض شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات موثر شورای اسلامی شهر کیش می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق آزاد کشور باشد.