مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

توسعه سطح کیفیت خدمات در جزیره با شناسنامه‌دار شدن جامعه کارگری کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، «شناسنامه کارگری» را به عنوان یکی از ضرورت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند در شناسایی نیروهای کار، رابطه کارگری و کارفرما و آموزش‌های موردنیاز آنها برشمرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رحیم سرهنگی در نشست هم‌اندیشی با جوامع و فعالان اقتصادی که با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد؛ با تاکید بر لزوم اهمیت شناسنامه کاری، گفت: با «شناسنامه کار» می توانیم تشخیص دهیم نیروی کار به چه نوع آموزشی نیاز دارد و در چه سطح مهارت فردی «نیروی کار ماهر، نیمه‌ماهر» است.

وی تاکید کرد: با شناسنامه‌دار شدن جامعه کارگری، سطح کیفیت خدمات در جزیره افزایش می‌یابد و این مهم زمینه‌ساز رونق گردشگری در این منطقه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، آموزش به نیروهای انسانی را یکی از اقدامات مهم در این حوزه عنوان کرد و افزود: با آموزش نیروی کار، صلاحیت حرفه‌ای هر فردی مشخص می‌شود.

به گفته سرهنگی؛ سیستم فناوری و اطلاعات در این حوزه نقش بسیار مهمی در جریان اطلاعات، شناسایی و دسترسی به نیروی کار ماهر دارد.

وی، بهره‌وری نیروی کار را از موضوعات مهم در حوزه جامعه کارگری عنوان و اظهار داشت: باید از ظرفیت وزارت کار و موسسه کار و تامین اجتماعی که بازوی علمی-‌پژوهشی وزارت کار است، استفاده کنیم.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد کیش همچنین به ایجاد تعامل سازنده با سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی به‌ویژه نماینده جامعه کارگری اشاره کرد و اذعان نمود: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با جامعه کارگری و بررسی مسائل موجود، می‌تواند راهگشای مشکلات پیش‌رو باشد که در این زمینه باید نسبت به انتخاب نماینده رسمی جامعه کارگری اقدام کرد.

سرهنگی بیان داشت: نماینده‌های جامعه کارگری در چارچوب قوانین کار؛ با هم‌افزایی، تعامل سازنده و گفت‌وگوی سه‌‌جانبه می‌توانند گام‌های موثری در راستای حل مشکلات بردارند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برخی از راه‌حل‌ها به‌واسطه این‌که در این منطقه دارای قانون خاص و به سبب محدودیت جزیره، قابلیت اجرایی دارد؛ این مهم کمک خواهد کرد تا به عنوان یک پایلوت در سطح کشور نقش‌آفرینی کنیم.

سرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات خاص و شرایط محدود جزیره از نظر جغرافیایی اشاره کرد و گفت: نیروهای کار که از نقاط مختلف کشور به جزیره وارد می‌شوند، به صورت گروهی و در قالب پانسیون‌ها اقامت دارند، که این موضوع مشکلات فرهنگی و اجتماعی را به‌دنبال خواهد داشت.

به گفته وی؛ در کیش این مشکل بیشتر به دلیل محدودیت جغرافیایی است و در تهران می‌توانند به حاشیه شهرها نقل مکان کنند؛ ولی در کیش این امکان وجود ندارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان خاطر نشان کرد: یکی از راه‌حل‌های اسکان کارگری، در بندر آفتاب است؛ ولی این امکان وجود دارد که در شرایط خاص جوی، رفت و آمدها سخت‌تر شود؛ بنابراین شرکت عمران، آب و خدمات کیش نسبت به بررسی موضوع و را‌ه‌حل احداث مسکن اجتماعی و یا ارزان‌قیمت با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و فعالان اقتصادی ویژه کیشوندان اقدام کند؛ در این شرایط می‌توانیم ورزش و امکانات رفاهی و تفریحی آنها را نیز تامین نماییم.