مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

توسعه عمرانی-‌رفاهی روستاهای جزیره قشم با بیش از ۷۰میلیارد ریال اعتبار

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از انجام فعالیت‌های عمرانی در روستاهای جزیره با هدف توسعه و بهسازی این مناطق خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، شاهد ملازم با اعلام این مطلب بیان داشت: پیرو بازدیدهای دوره‌ای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از روستاها و تاکید بر لزوم توسعه این مناطق، بیش از ۷۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال در ۹روستا جهت انجام عملیات عمرانی اختصاص ‌یافته است.

وی افزود: ساخت دو پارک در روستای باسعیدو و زینبی به ترتیب با اعتبار ۱۴میلیارد ریال و ۶میلیارد ریال در کنار تکمیل دو پارک در روستاهای کوشه و خالدین هر کدام به اعتبار ۸میلیارد ریال، تهیه و تجهیز پارک روستای گامبرون به لوازم ورزشی با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال  بخشی از اقدامات این مدیریت جهت عمل به دستورات مدیرعامل سازمان و تامین رفاه جامعه محلی است.

به گفته ملازم، ساخت سیل‌بند در روستای تم‌سنتی با ۷میلیارد ریال اعتبار، پروژه خاک‌ریزی جاده روستای گوری به روستای مرادی با ۱۳میلیارد ریال اعتبار، جدول‌کشی خیابان‌های روستای دیرستان و تکمیل ساختمان فرهنگسرای روستای کاروان هر کدام به ارزش ۸میلیارد ریال ازجمله دیگر اقدامات این مدیریت در راستای کمک به توسعه عمرانی و زیرساخت‌ها در روستاهای جزیره است.

وی تاکید کرد: این اقدامات جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی است که در تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد قشم و دهیاران طی سنوات گذشته بسته ‌شده بود و به علت عدم‌توان مالی دهیاران بلاتکلیف و‌ متوقف مانده بود، در حال انجام است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: در همین راستا و باتوجه به اهمیت و لزوم رعایت سرعت و کیفیت، تمامی پروژه‌ها تا دو‌‌ماه آینده به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری هستند.