با مصوبه مجلس، محدوده منطقه آزاد انزلی به بیش از ده هزار هکتار رسید:

توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی، گامی مهم در مسیر توسعه ملی

با مصوبه مجلس شورای اسلامی، لایحه الحاق دو هزار هکتار از اراضی صنعتی و فرودگاهی استان گیلان به محدوده منطقه آزاد انزلی به تصویب رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، با عنایت به مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص تصویب طرح توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی که در قالب لایحه دولت تقدیم مجلس شد، موضوع تغییر نام مطرح نبوده، بلکه تنها توسعه محدوده منطقه مورد هدف دولت محترم بوده است؛ لذا افزودن پیشوند گیلان به منطقه آزاد انزلی؛ توسط مجلس شورای اسلامی به عنوان مرجع قانونگذار کشور مطرح شده است.

سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای ایفای نقش پیشران خود به عنوان محور توسعه استان گیلان، با تکیه بر بهره‌برداری حداکثری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استانی و تامین زیرساخت‌های لازم جهت حضور موثر در کریدورهای بین‌المللی و اتحادیه‌ها به ویژه اتحادیه اوراسیا بوده و این امر، مهم‌ترین راهبرد این سازمان محسوب می‌شود.

گفتنی است، با اضافه شدن فرودگاه سردار جنگل به عنوان زیرساخت ترانزیتی مهم و اراضی صنعتی به محدوده منطقه آزاد انزلی، ظرفیت جذب و توسعه سرمایه‌گذاران تولیدی در این منطقه، به بیش از ۱۰برابر وضع موجود افزایش می‌یابد، موضوعی که موجبات چند برابر شدن ظرفیت‌های این منطقه در عرصه‌های صادراتی و اشتغال‌زایی استان و کشور خواهد بود.