استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت:

تولیدات صادرات‌محور، هدف اصلی تشکیل مناطق آزاد کشور

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: «تولید برای صادرات» هدف و فلسفه اصلی تشکیل مناطق آزاد است که این امر در منطقه آزاد ارس محقق شده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه (۱۷آذرماه) در حاشیه سفر به منطقه آزاد ارس به منظور افتتاح ۸پروژه صنعتی، گردشگری و کشاورزی، با اشاره به وجود ۴۴۰واحد تولیدی و صنعتی در این منطقه تجاری-‌صنعتی، گفت: ۲۴۰واحد تاکنون به بهره‌برداری رسیده و ۱۶۰واحد نیز در مرحله احداث و تکمیل است.

وی با اشاره به نقش مهم منطقه آزاد ارس در توسعه اقتصادی استان، اظهار داشت: خوشبختانه این منطقه توانسته است هدف اصلی تشکیل مناطق آزاد یعنی «تولید برای تجارت و صادرات» را تحقق بخشد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشورمان، هیچ تاثیر منفی در حوزه تولید و صنعت نگذاشته است و صنعت‌گران و تولیدکنندگان پرتلاش استان، علاوه بر تامین نیاز داخل، محصولات خود را به بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز صادر می‌کنند.

استاندار آذربایجان ‌شرقی افزود: در سایه تلاش تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان آذربایجان شرقی، میزان صادرات غیرنفتی استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰درصد افزایش داشته است.

پورمحمدی در ارتباط با عضویت ایران در اتحادیه کشورهای اوراسیا، اظهار داشت: آذربایجان شرقی به عنوان دروازه ورود به اروپا و حوزه اوراسیا شناخته شده است و منطقه آزاد ارس می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده و باعث رونق اقتصادی هرچه بیشتر استان شود.

گفتنی است، امروز با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندار آذربایجان‌شرقی، ۸طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار ۱۴۱۴میلیارد ریال در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.