سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:

تولید ثروت و تحقق اشتغال پایدار با استفاده از فناوری‌های نوین در اروند

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: باید تلاش کنیم تا در تمام حوزه‌ها به سوی فناوری‌های نوین حرکت کنیم؛ چراکه این مهم ضمن پایداری اشتغال، باعث تولید ثروت برای کشور می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حسین گروسی در آیین بهره‌برداری رسمی از شرکت «فناپ تک» تولیدکننده انواع دستگاه‌های کارتخوان واقع در سایت صنعتی خرمشهر، با اشاره به حمایت این سازمان از فناوری‌های نوین، اظهار داشت: بر این باور هستیم که امروز فناوری‌های نوین حرف اول را در دنیا می‌زند و وسعت سرزمینی، گاز، فولاد و غیره نمی‌تواند در جی.دی.‌پی و افزایش سرانه ملی حرف اول را بزند.

وی با بیان اینکه درآمدهای نفتی و گازی باعث بالا رفتن سرانه هیچ کشوری نمی‌شود مگر آنکه در آی.‌تی و آی.تی.‌سی کار کرده باشد، افزود: باید تلاش کنیم تا در تمام حوزه‌ها به سوی فناوری‌های نوین حرکت کنیم؛ چراکه این مهم ضمن پایداری اشتغال، باعث تولید ثروت برای کشور می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند، حمایت از فناوری‌های نوین را امری ضروری دانست که باید با جدیت دنبال شود و ادامه داد: در فناوری‌های نوین عالم بزرگی نهفته شده که اگر به این سمت برویم، به طور حتم می‌توانیم تغییرات اساسی را در حوزه‌های مختلف ازجمله زمینی، هوایی، دریایی و حتی خودروسازی شاهد باشیم.

گروسی تصریح کرد: امیدواریم جوان‌ها و نخبگان شهرهای آبادان و خرمشهر و حتی سراسر کشور، وارد این عرصه شوند و با بهره‌گیری از تفکرات خوب، گام‌های موثری را در عرصه فناوری‌های نوین برداریم.

وی همچون روزهای گذشته به تغییر نگاه به مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: نگاه به مناطق آزاد بایستی تغییر کند، این طور نباشد که تصور شود مناطق آزاد محل قاچاق کالاها، فرار مالیاتی و… هستند؛ بلکه برعکس، این مناطق می‌توانند نقطه مهم اتصال کشورمان با دیگر کشورهای خارجی، توسعه صادرات و سودآوری برای کشور باشند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با تاکید بر این مهم که منطقه آزاد اروند در آمایش سرزمینی، ریلی، لجستیک، صنایع خلاق و صنایع صادراتی و حتی به لحاظ گردشگری در کشور می‌تواند تبدیل به برند شود، خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور طی نامه‌ای در خواست خواهیم کرد به موضوع بازنگری برخی قوانین مناطق آزاد که به مثابه مانع بر سر راه سرمایه‌گذاری است، توجه ویژه‌ای داشته باشد؛ باید تنقیح قوانین انجام شود تا با کنار گذاشتن قوانین بد و اجرای قوانین خوب، رونق و توسعه را در مناطق آزاد شاهد باشیم.