مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

تولید ۱۰هزار تن ماهی در دریا در جزیره قشم تا پایان سال۱۴۰۰

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با تکمیل چرخه پرورش و تولید ماهی در دریا (ماهی در قفس) و تغییر روش‌های سنتی به صنعتی در قشم؛ ظرفیت قفس‌های نصب شده در دریا پرورش و تولید حداقل ۱۰هزار تُن ماهی از این نوع را در این جزیره تا پایان سال‌۱۴۰۰ امکان‌پذیر می‌سازد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، منصور آزاد افزود: این میزان تولید براساس ظرفیت‌های جزیره قشم و آب‌های اطراف آن در نظر گرفته شده است.

وی  با اشاره به اینکه در سند برنامه ششم توسعه کشور میزان تولید ماهی در دریا برای قشم ۸۴هزار تُن در سال منظور شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون پنج شرکت در حوزه پرورش و تولید ماهی در دریا در قشم فعالیت می‌کنند که نخستین شرکت (طلایه‌داران امین قشم) از سال‌۱۳۹۴ با دوازده قفس ۵۰تُنی آغاز به کار کرده است.

به گفته آزاد، پیش‌بینی می‌شود این شرکت تا پایان امسال با به آب‌اندازی ۱۲قفس دیگر و رسیدن به تولید سالانه ۲هزار تُن ماهی در دریا، در افزایش صادرات و ارزآوری جزیره نقش فعالی ایفا کند‌‌.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با تاکید بر ضرورت توسعه مزارع دریایی با مشارکت سرمایه‌گذاران منطقه و دستیابی به افزایش تولید ماهی و کمک به کاهش فشار به ذخایر آبزیان بومی موجود در خلیج‌فارس یادآور شد: هدف اصلی سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه پرورش و تولید ماهی در دریا تحقق شعار «‌تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» و کمک به تامین امنیت غذایی کشور است.