مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

تولید ۲۰۹فروند لنج‌باری در جزیره قشم در سال۹۹

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 209فروند لنج‌باری به ارزش بیش از 2هزار و 474 میلیارد ریال سال گذشته در این منطقه تولید شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد‌مهدی برنجی افزود: این لنج‌ها از جنس چوب و فایبرگلاس در ابعاد مختلف با سفارش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و با تکیه بر دانش متخصصان داخلی ساخته و به آب انداخته شد.

وی ادامه داد: جزیره قشم از واحدهای تولیدی فعال در زمینه تولید شناورهای چوبی، فایبرگلاس، فلزی و آلومینیومی بهره‌مند است و به عنوان یکی از قطب‌های تولید شناورهای دریایی در ایران شناخته می‌شود.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این شناورها با نظارت کارشناسان مجرب و متخصص سازمان بنادر و دریانوردی و با رعایت استانداردهای بین‌المللی تولید می‌گردند‌.

وی اظهار کرد: فعالیت صنایع کشتی‌سازی و تجهیزات دریایی در راستای عملیاتی شدن شعار «جهش تولید» و همچنین برای عمل به سیاست‌های ابلاغی اقتصادی مقاومتی در جزیره قشم فعالیت مناسبی دارند.

برنجی گفت: سال گذشته، ساخت ۷۰۶لنج به ۱۳واحد شناورسازی فعال در جزیره قشم سفارش داده شده که از این تعداد، ۴۳۳مورد مربوط به شناورهای باری، ۲۶۶مورد شناور صیادی، ۷مورد شناورهای تفریحی و مسافری و مابقی مربوط به سایر حوزه‌های مرتبط با تجهیزات دریایی است.

وی بیان کرد: از این تعداد، ۶۱۰شناور تا ۲۰۰تُنی، ۸۶شناور ۲۰۰ تا ۵۰۰تُنی، ۱۰شناور ۵۰۰ تا هزار تُنی و همچنین سایر اندازه‌ها در واحدهای شناورسازی و تولیدکنندگان تجهیزات دریایی در خط تولید است.

مدیر صنعت، معدن قشم در پایان گفت: به همت تلاش متخصصان بومی، جزیره قشم جایگاه خود را به عنوان صادرکننده شناورهای دریایی در خلیج فارس تثبیت کرده ‌است.