مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی‌ تصریح کرد:

تکمیل زیرساخت‌ها و اعمال معافیت‌های قانونی، مهم‌ترین نیاز مناطق آزاد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تکمیل زیرساخت‌ها، اعمال کامل معافیت‌های قانونی و ارائه بسته‌های تشویقی به عنوان مهم‌ترین نیازها برای جذب سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد نام برد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم که در سالن مرکز بین‌المللی قشم با هدف تسلیم حکم رئیس هیات مدیره و مدیرعاملی افشار فتح‌الهی برگزار شد، اظهار داشت: در بودجه امسال، تنها مشکل مالیات بر ارزش‌ افزوده مناطق آزاد اعمال‌ شده که باید حل شود.

وی ادامه داد: باید با ارائه بسته‌های تشویقی و تکریم سرمایه‌گذاران حقیقی، شرایط نقش‌آفرینی بخش خصوصی در تحولات کلان اقتصادی مناطق آزاد ازجمله قشم را که دارای ظرفیت‌های مهم صنعتی است، فراهم کنیم.

مشاور رئیس‌جمهور با اعلام اینکه کشورهای همجوار ایران برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی دارند، تصریح کرد: با فراهم ‌کردن بسترهای مطلوب و موردنیاز، باید انگیزه سرمایه‌گذاران وطنی در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری مناطق آزاد را ارتقا دهیم.

به گفته سعید محمد‌؛ کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های مختلف صنعتی به‌ویژه در پروژه عظیم طرح جامع ارتباطی خلیج‌فارس با محوریت پل، اعلام آمادگی کرده‌اند و مراحل نخست این پروژه مهم ملی که به صورت تهاتر نفت خواهد بود، به‌زودی آغاز خواهد شد.

نقش قشم و کیش در رویداد مهم جام‌جهانی فوتبال‌۲۰۲۲ قطر

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: رویداد جام‌جهانی فوتبال در کشور قطر فرصت ارزشمندی برای ایران به‌ویژه مناطق آزاد قشم و کیش بود که باید در سه سال گذشته به آن توجه می‌شد، اما فرصت‌ها از دست رفت.

وی از قشم به عنوان جزیره‌ای با ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری طبیعی که بسیاری از مردم دنیا علاقه‌مند دیدن آن هستند، نام برد و افزود: جامعه آژانس‌داران قشم می‌توانند با ارائه خدمات استاندارد گردشگری، به جذب هواداران و تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد مهم ورزشی کمک کنند.

محمد همچنین اظهار امیدواری کرد که ناوگان حمل‌ونقل عمومی مناطق آزاد قشم و کیش با نگاه مثبت دولت، تا پیش از برپایی مسابقات جام‌جهانی فوتبال در کشور قطر و با هدف ارائه خدمات استاندارد به گردشگران خارجی، نوسازی شود.

لزوم اجرای فرآیند تفویض اختیار وزارتخانه‌ها به مدیران مناطق آزاد

مشاور رئیس‌جمهور، تفویض اختیار وزارتخانه‌ها به‌ جز نهادهای امنیتی و انتظامی به مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: این اقدام براساس ماده‌۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، حکم لازم الاجرا است و همه دستگاه‌ها باید به آن تمکین کنند‌.

به گفته وی؛ آیت‌الله رئیسی در سفر به منطقه آزاد اروند، معاون حقوقی ریاست جمهوری را مامور اجرای تفویض اختیار وزارتخانه‌ها به مدیران مناطق آزاد کردند و وزارتخانه‌هایی که از این قانون سرپیچی کنند، از سوی رئیس جمهوری مواخذه خواهند شد.

وی با اعلام اینکه موضوع مهم آب شرب روستاهای قشم در دستورکار سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد، بیان داشت: افشار فتح‌الهی از امروز به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پیگیر حل این مشکل خواهد بود و امیدواریم این مسئله یکبار و برای همیشه حل شود.

گفتنی است؛ سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۱۱اردیبهشت‌ماه) از بندرعباس وارد جزیره قشم شد و پس از استقبال در اسکله شهید حقانی و حضور بر مزار شهدای گمنام شهر قشم، در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم، حکم رئیس هیات مدیره و مدیرعاملی افشار فتح‌الهی را به وی اهدا کرد.