رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم اظهار داشت:

ثبت افزایش بیش از ۳۶درصدی سفر گردشگران به جزیره قشم

رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم گفت: سفر به قشم، جزیره عجايب هفتگانه خليج‌فارس همچنان با اقبال عمومي همراه است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی روز چهارشنبه (نهم فروردین‌ماه) با اعلام این مطلب، اظهار داشت: براساس آمار رسمی، از ۲۵اسفند‌۱۴۰۱ تا پایان هشتمین روز فروردین‌۱۴۰۲، تعداد ۷۲۴هزار و ۸۵۷نفر به قشم سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: ثبت این میزان سفر در مدت ۱۳روز تعطیلات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقم ۵۳۱هزار و ۴۸۳سفر، نشان از رشد ۳۶٫۳۸درصدی سفر میهمانان و گردشگران به جزیره زیبای قشم دارد.

به گفته رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم؛ در این مدت ۱۱۸هزار و ۸۱۱دستگاه انواع خودرو سواری و عمومی از طریق اسکله پل بندرعباس با استفاده از شناورهای لندینگ‌کرافت وارد اسکله لافت در جزیره قشم شدند، که این تردد‌ها در مدت مشابه سال گذشته، رقم ۱۱۴ هزار و ۱۹۰دستگاه بوده است.

فتح‌الهی با اشاره به اینکه ۵۹۴هزار و ۵۵نفر از گردشگران امسال به‌وسیله خودرو به این جزیره آمدند، افزود: این تعداد ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقم ۴۴۳هزار و ۵۸۱نفر، از رشد ۳۳٫۹۲درصدی برخوردار بوده است.

وی اذعان نمود: در ۱۳روز گذشته، تعداد ۱۰۹هزار و ۴۷۸گردشگر توسط قایق از اسکله‌های حقانی و پل وارد قشم شدند که در مقایسه با ۶۸هزار و ۶۸۵نفر سال قبل، با رشدی برابر با ۵۹٫۳۹درصدی همراه بوده است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان خاطرنشان کرد: در ۱۳روز گذشته از تعطیلات پایان سال و نوروز‌۱۴۰۲، همچنین در بخش سفرهای هوایی به جزیره قشم بیش از ۱۰درصد رشد نسبت به مدت سال گذشته داشته‌ایم.

گفتنی است، جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج‌فارس با ظرفیت‌های منحصر‌به‌فرد گردشگری، در طول سال میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از سراسر ایران و شماری از کشورهای خارجی است که اوج این سفرها به دوران تعطیلات پایان سال و نوروزی مربوط می‌شود.