مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

ثبت سفارش ۲۱۵۰پرونده واردات به ارزش ۱۷۲میلیون دلار در ۹ماه سال۹۹

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، بیش از 2هزار و 150پرونده به ارزش 172میلیون دلار در این منطقه آزاد ثبت سفارش شده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، هرمز امیری با بیان این مطلب اظهار کرد: از این تعداد پرونده ثبت سفارش شده، ۸۳۰فقره آن مربوط به کالاهای مصرفی در جزیره قشم به ارزش تقریبی ۱۴میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۲۱۸فقره پروانه واردات کالای همراه مسافر به ارزش تقریبی ۱۳میلیون دلار از ابتدای سال جاری در منطقه آزاد قشم صادر شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در ۹ماهه امسال همچنین ۱۳۱میلیون دلار برای واردات مواد اولیه و قطعات شرکت‌های تولیدی در قالب ۷۰پرونده ثبت سفارش، تخصیص پیدا کرده است.

به گفته امیری؛ در این مدت ۳۲پرونده ثبت سفارش به ارزش تقریبی ۱۴میلیون دلار نیز برای واردات ماشین‌آلات مربوط به خطوط تولید واحدهای صنعتی اختصاص ‌یافته است.

وی با بیان اینکه مدیریت بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم در اسرع وقت اقدامات مربوط به ثبت سفارش متقاضیان را انجام می‌دهد، افزود: پرونده‌های ثبت سفارش شده در این منطقه در کمتر از ۲۴ ساعت برای بررسی نهایی و طی مراحل تخصیص ارز به دبیرخانه ارسال می‌گردد.

امری تصریح کرد: مطابق دستورالعمل‌های صادر شده، ۸۰۰قلم برای واردات کالای همراه مسافر تعیین‌ شده و هیچ محدودیتی برای واردات این اقلام توسط تجار و بازرگانان دارای مجوز و کارت بازرگانی وجود ندارد.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی و حجم تقاضاهای موجود، متقاضیان و بازرگانان می‌توانند پس از ثبت‌نام در سامانه «سیفام» (دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی) شخصا درخواست خود برای ثبت سفارش کالاهای مجاز را بدون هیچ محدودیتی به انجام برسانند.