رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم اعلام كرد:

ثبت ورود افزون‌بر ۷۷۰هزار گردشگر به جزیره قشم

رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم گفت: روند ورود ميهمانان و گردشگران به جزيره قشم با آماري افزون‌بر حضور ۷۷۰هزار گردشگر در اين منطقه، همچنان مثبت است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی با اعلام این مطلب در جلسه روز پنجشنبه (۱۰فروردین‌ماه)  ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، اظهار داشت: از ۲۵اسفند‌۱۴۰۱ تا پایان نهمین روز از فروردین امسال، ۷۷۰هزار و ۵۸۰نفر گردشگر و شماری از میهمانان خارجی به جزیره زیبای قشم سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: آمار ورودی میهمانان به جزیره قشم در ۱۴روز و مقایسه آن با رقم ۶۱۷هزار و ۵۰۶مسافر ورودی در نوروز‌۱۴۰۱، نشان از رشد ۲۵درصدی ورودی‌ها به این منطقه آزاد در سال جدید دارد.

به گفته رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم؛ آمار مربوط به مسافران ورودی قشم که به‌وسیله خودرو به این جزیره سفر کرده‌اند نیز با توجه به ثبت ورود ۶۲۵هزار دستگاه خودرو در تعطیلات امسال و مقایسه آن با رقم ۴۶۴هزار و ۴۷۷دستگاه سال گذشته، شاهد رشد ۳۴درصدی این بخش هستیم.

فتح‌الهی اظهار داشت: ورود ۲۲هزار و ۳۵۲گردشگری که از مسیر هوایی به قشم سفر کرده‌اند و مقایسه آن با رقم ۱۹هزار و ۹۰۳میهمانی که سال گذشته از طریق فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد قشم وارد این جزیره شدند هم نشان از رشد ۱۲درصدی دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به تعطیلات رسمی ۴روزه ادارات (۱۰ الی ۱۳فروردین)، اظهار امیدواری کرد که در این مدت هم شاهد سفر شمار زیادی از هموطنان‌مان از نقاط مختلف کشور با هدف بهره بردن از ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری قشم و آب و هوای کاملا بهاری این جزیره باشیم.

شایان ذکر است، جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره غیرمستقل جهان، در جنوب ایران قرار دارد.